Pracownicy Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego

Publikacje

Wybrane publikacje
(1998 – 2014)

 

Książki, redakcje

  • Liberska, H. (2004). Perspektywy temporalne młodzieży. Wybrane uwarunkowania. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  • Liberska, H., Matuszewska, M. (red.) (2001). Małżeństwo: męskość-kobiecość, miłość, konflikt. Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
  • Liberska, H, Harwas-Napierała, B. (red.) (2007), Tożsamość a współczesność. Nowe tendencje i zagrożenia. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  • Liberska H. (red.) (2006), Wybrane aspekty rozwoju społecznego człowieka w ciągu życia. Psychologia Rozwojowa, 11, nr 4,  Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • Liberska H. (red.) (2008), Forum Psychologiczne, 13,2.
  • Liberska H. (ed.) (2011). Current Psychosocial Problems in Traditional and Novel Approaches, vol. 1. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
  • Liberska H., Malina A. (red.) (2011). Wybrane problemy współczesnych małżeństw i rodzin. Warszawa: DIFIN SA.
  • Liberska H. (red.) (2011). Biuletyn Sekcji Psychologii Rozwojowej PTP.
  • Liberska H. (ed.) (2011). Relations in marriage and family: Genesis, quality and development  Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
  • Liberska H. (red.) (2011). Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym: możliwości i ograniczenia rozwoju. Warszawa: DIFIN SA.
  • Liberska H. (ed.) (2012). Current Psychosocial Problems in Traditional and Novel Approaches, vol.2. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
  • Liberska H, Malina A., Suwalska-Barancewicz D. (red.). (2012). Funkcjonowanie współczesnych młodych ludzi w zmieniającym się świecie. Warszawa: Difin S.A., s.433. 
  • H.Liberska, A.Malina, D.Suwalska-Barancewicz (red.) (2014). Współcześni ludzie wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku. Warszawa: Difin S.A. (s. 400).
  • C.Pagani, M.Farnicak, H.Liberska, J.M.Ramirez (eds.) (2014). Conflict and aggression: developmental and social conditions. Warszawa: Difin, s.138.
  • Liberska H. (ed.) (2014). Current psychosocial Problems in Traditional an Novel Approaches, vol. 3. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kaimierza Wielkiego (in press).
  • Liberska H., Farnicka M. (eds.) (2014). Child of many worlds. Focus of the ethnic minorities problem. Berlin: Peter  Lang (in press).
  • Janicka I., Liberska H. (2014). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN (in press).
  • Liberska H. (red.) (2012 - 13). Redakcja naukowa serii zeszytów "Dziecko" (zeszyty: nr 1, nr 2, nr 3, nr 4). Wyd. Charaktery.

Rozdziały w książkach:

  1. Nurmi, J.E., Liiceanu, A., Liberska, H. (1999). Future-oriented interests. In F.A.Alsaker, A.Flammer (eds.), The Adolescent Experience. European and American Adolescents in the 1990s, (pp.85-98). Mahwah, New Jersey, London: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  2. Liberska, H. (2002). Life perspectives of adolescents in the context of social and economic changes in Poland. In J.Trempała, L.E.Malmberg (eds.), Adolescents’ future orientation. Theory and research, (pp.51-65). Frankfurt am Main, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Wien: Peter Lang.
  3. Liberska, H. (2001). Oczekiwania dotyczące własnej osoby i przyszłego partnera małżeńskiego w przededniu dorosłości. W H.Liberska, M.Matuszewska (red.), Małżeństwo: męskość-kobiecość, miłość, konflikt, (s97-117). Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
  4. Liberska, H., Matuszewska, M. (2001). Wybrane czynniki i mechanizmy powstawania agresji w rodzinie. W: M.Binczycka-Anholcer (red.), Agresja i przemoc a zdrowie psychiczne, (s.80-89). Warszawa-Poznań: Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej.
  5. Liberska, H., Matuszewska, M. (2001). Wybrane psychologiczno-społeczne mechanizmy funkcjonowania małżeństwa. W H.Liberska, M.Matuszewska (red.), Małżeństwo: męskość-kobiecość, miłość, konflikt, (s.13-46). Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
  6. Liberska, H., Matuszewska, M. (2001). Wprowadzenie. W H.Liberska, M.Matuszewska (red.), Małżeństwo: męskość-kobiecość, miłość, konflikt, (s.7-13). Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
  7. Beisert, M., Liberska, H., Matuszewska, M. (2001). Od konfliktu do rozwodu. W H.Liberska, M.Matuszewska (red.), Małżeństwo: męskość-kobiecość, miłość, konflikt, (s.171-188). Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
  8. Liberska, H. (2003). Realizacja zadań rozwojowych dorosłości a rozwój indywidualny. W: B.Harwas-Napierała (red.), Rodzina a rozwój człowieka dorosłego, (63-99). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  9. Liberska H., Harwas-Napierała B. (2007), Wprowadzenie W: H.Liberska, B.Harwas-Napierała (red.), Tożsamość a współczesność. Nowe tendencje i zagrożenia, (7-10).  Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  10. Liberska H. (2007). Współczesny obraz moratorium. W: H.Liberska, B.Harwas-Napierała (red.), Tożsamość a współczesność. Nowe tendencje i zagrożenia, (25-52).  Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  11. Liberska H. (2007). Kształtowanie się tożsamości a styl wychowania w rodzinie. W: H.Liberska, B.Harwas-Napierała (red.), Tożsamość a współczesność. Nowe tendencje i zagrożenia, (53-74).  Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  12. Liberska, H. (2007). Specyfika kształtowania się tożsamości współczesnej młodzieży. Z zagadnień psychologii rozwoju człowieka, t.1. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL,s.143-158.
  13. Liberska, H. (2008). Tożsamość młodzieży i jej orientacja temporalna – ogólny model rozwoju. W: B.Zimoń-Dubowik, M.Damian-Wilk (red.), Oblicza tożsamości: perspektywa interdyscyplinarna (47-61). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
  14. Liberska H. (2008.)  Realizacja zadań rozwojowych a poczucie dobrostanu w średniej dorosłości. W: E.Rydz, D.Musiał (red.) Z zagadnień psychologii rozwoju człowieka, t.II (249-262). Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL,  Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.
  15. Liberska H. (2009). Socjalizacja polityczna. Perspektywa rozwojowa. W: J.Miluska (red.), Polityka i politycy.  Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  16. Liberska H. (2009). Orientacja przyszłościowa młodzieży w dobie transformacji kulturowej. W: A.Błachnio (red.), Globalizacja a jednostka (15-42). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
  17. Liberska H. (2010). Rodzina jako kontekst rozwoju. [W:] M.Sobczak-Michałowska, A. Kozubska (red.), Budowanie systemu wsparcia dla rodziny. Możliwości i ograniczenia (26-38). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uczelniane WSG.
  18. Liberska H. (2011). Introduction.  [In:] H.Liberska (ed.), Current Psychosocial Problems in Traditional and Novel Approaches (9-13). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
  19. Liberska H., Łukowska K. (2011). Mental well-being - models and determinants. [In:] Liberska H. (ed.) (2011). Current Psychosocial Problems in Traditional and Novel Approaches (19-38). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
  20. Liberska H., Malina A. (2011). Developmental Tasks of Early Adulthood in the Light of Psychology Human Development. [In:] H.Liberska (ed.), Current Psychosocial Problems in Traditional and Novel Approaches (39-58). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
  21. Liberska H., Suwalska D. (2011). Quality of Close Relationships from the Viewpoint of Attachment Theory. [In:] H.Liberska (ed.), Current Psychosocial Problems in Traditional and Novel Approaches (59-78). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
  22. Liberska H., Freudenreich D. (2011). Modern Father Participation in Child's Development and Not Only That.  [In:] H.Liberska (ed.), Current Psychosocial Problems in Traditional and Novel Approaches (79-100). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
  23. Liberska H., Malina A. (2011). Wprowadzenie. [W:] H.Liberska, A.Malina (red.), Wybrane problemy współczesnych małżeństw i rodzin (9-14). Warszawa: DIFIN SA.
  24. Liberska H., Suwalska D. (2011). Znaczenie przywiązania dla funkcjonowania młodych dorosłych w związkach intymnych. [W:] H.Liberska, A.Malina (red.), Wybrane problemy współczesnych małżeństw i rodzin (69-86). Warszawa: DIFIN SA.
  25. Liberska H., Malina A. (2011). Wybrane osobowościowe determinanty wartościowania zadań związanych z małżeństwem i rodziną we wczesnej dorosłości. [W:] H.Liberska, A.Malina (red.), Wybrane problemy współczesnych małżeństw i rodzin (97-118). Warszawa: DIFIN SA.
  26. Liberska H. (2011). Teorie rozwoju psychicznego. [W:] J.Trempała (red.). Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki (71-126). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  27. Liberska H., Malina A. (2011). Przywiązanie partnerów a ich kompetencje społeczne. [W:] E.Bielawska-Batorowicz, L.Golińska (red.), Rodzina i praca w warunkach kryzysu (15  - 31 ). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  28. Liberska H. (2011). Introduction. [In:] H. Liberska (ed.), Relations in marriage and family: Genesis, quality and development (7-12). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniowersytetu Kazimierza Wielkiego.
  29. Liberska H. (2011). Development in the family. [In:] Liberska H. (ed.), Relations in marriage and family: Genesis, quality and development (13-30). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniowersytetu Kazimierza Wielkiego.
  30. Liberska H. Miluska J., Freudenreich (2011). Man's engagement in family life - changes and contexts.[In:] H.Liberska (ed.) (2011). Relations in marriage and family: Genesis, quality and development (153-174).Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniowersytetu Kazimierza Wielkiego.
  31. Liberska H., Suwalska D. (2011). Attachment and partnership in a close relationship.[In:] H.Liberska (ed.) (2011). Relations in marriage and family: Genesis, quality and development (31-50).Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniowersytetu Kazimierza Wielkiego.
  32. Liberska H. (2011). Wprowadzenie [W:] Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym. Możliowści i ograniczenia rozwoju (11-16). Warszawa: DIFIN SA.
  33. Liberska H., Matuszewska M. (2011). Model rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym [W:] H.Liberska (red.). Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym. Możliwości i ograniczenia rozwoju (41-66). Warszawa: DIFIN SA.

  34. Liberska H., Khymko M. (2011). Dominujące wartości i konflikty wewnętrzne rodziców dzieci autystycznych [W:] H.Liberska (red.). Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym. Możliwości i ograniczenia rozwoju (175-196). Warszawa: DIFIN SA.

  35. Liberska H., Rzepa M. (2011). Rozwój indywidualny rodziców w systemie rodziny z dzieckiem z zespołem Downa [W:] H.Liberska (red.). Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym. Możliwości i ograniczenia rozwoju (197-216). Warszawa: DIFIN SA.

  36. Liberska H.(2012). Introduction. In: H.Liberska (ed.), Current psychosocial problems in traditional and  novel approaches. Effectveness of functioning and life satisfaction: resources and limitations..vol. 2, (7-13). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

  37. Liberska H., Sulwalska – Barancewicz D. (2012). The significance of dependency for the functioning of human in close interpersonal relations. In: H.Liberska (ed.), Current psychosocial problems in traditional and  novel approaches. Effectveness of functioning and life satisfaction: resources and limitations..vol. 2, (187-202). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

  38. Liberska H., Łukowska K.. (2012). Coaching as an efficient metod in developing emotional intelligence. In: H.Liberska (ed.), Current psychosocial problems in traditional and  novel approaches. Effectveness of functioning and life satisfaction: resources and limitations..vol. 2, (223-240.). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

  39. Liberska H., Malina A., Sulwalska – Barancewicz D. (2012). Attachment of Young adults against satisfaction of the development al tasks realisation. In: H.Liberska (ed.), Current psychosocial problems in traditional and  novel approaches. Effectveness of functioning and life satisfaction: resources and limitations..vol. 2, (2003-222). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

  40. Liberska H., Farnicka M. (2013). Educational activity and personal development of woman an exploration of succesd and threat areas. In: N.A.Lobanov, V.N.Skvortsov (eds.), Lifelong learning – continous education for sustainable development, vol. 11, p.1 (102-106). Saint Petersburg: Pushkin Leningrad State University.

  41. Boniecka K., Liberska H. (2012). Vitality in late aduilthood and its connection with the level of life satisfaction. In: H.Liberska (ed.), Current psychosocial problems in traditional and  novel approaches. Effectveness of functioning and life satisfaction: resources and limitations..vol. 2, (165-186). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

  42. Liberska H., Malina A., Suwalska-Barancewicz D. (2012). Wprowadzenie. W: H.Liberska, A.Malina, D.Suwalska-Barancewicz (red.), Funkcjonowanie współczesnych młodych ludzi w zmieniającym się świecie (8-18). Warszawa: Difin S.A.

  43. Boniecka K., Liberska H. (2012). Zadowolenie z pracy i satysfakcja z życia u dorosłych w kontekście przemian na rynku pracy. W: H.Liberska. A.Malina, D.Suwalska-Barancewicz (red.), Funkcjonowanie współczesnych młodych ludzi w zmieniającym się świecie (   ). Warszawa: Difin S.A..

  44. Suwalska-Barancewicz D., Izdebski P., Liberska H. (2012). Inwentarz Jakości Związku do oceny relacji diadyczych partnerów. W: H.Liberska. A.Malina, D.Suwalska-Barancewicz (red.), Funkcjonowanie współczesnych młodych ludzi w zmieniającym się świecie (   ). Warszawa: Difin S.A.

  45. Farnicka M., Liberska H. (2013). Is culturally relevant pedagogy an adequate model of life long learning education? In: N.A.Lobanov, V.N.Skvortsov (eds.), Lifelong learning – continous education for sustainable development, vol. 11, p.1 (119-123). Saint Petersburg: Pushkin Leningrad State University.

  46. Liberska H., Boniecka K. (2013). Postawy rodzicielskie rodziców dzieci otyłych i z nadwagą. W: M.Żmudzka-Brodnicka, A.Szulc, B.Niespodziański, W.Żukow (red.), Zdrowie, sprawność i edukacja w krajach Grupy Wyszehradzkiej (111-122). Gdańsk-Bydgoszcz: Wyd. Athenae Gedanenses, UKW.
  47. Liberska H., M.Matuszewska, Freudenreich D. (2013). Percepcja postaw rodzicielskich matek i ojców a zachowania agresywne dorastających córek i synów. W: D.Borecka-Biernat (red.), Zachowania agresywne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania oraz możliwości ich przezwyciężania (78-98). Warszawa: Engram – Difin S.A.

  48. Boniecka K., Liberska H. (2014). W: H.Liberska, A.Malina, D.Suwalska-Barancewicz (red.). Współcześni ludzie wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku. Warszawa: Difin S.A. (s. 400).
  49. Hanna Liberska, Alicja Malina, Dorota Suwalska-Barancewicz, Eliza Wielgomas (2014). Goals and Life Plans of Adolescents In: / ed. M. Taylor, J. A. Pooley, J. Merrick: Adolescence : Places and Spaces Adres wydawniczy: Hauppauge : New York : Nova Science Publishers, Seria: Pediatrics, Child and Adolescent Health, ISBN: 978-1-63117-847-4.

 

Artykuły:

  • Liberska, H. (1998). Wybrane aspekty psychologicznego funkcjonowania młodzieży wychowywanej w rodzinach pełnych i niepełnych. Roczniki Socjologii Rodziny, 10, 231-245.
  • Liberska, H. (2000). Zmiany orientacji życiowej w kontekście uwarunkowań rodzinnych. Polskie Forum Psychologiczne, 5, 2, 172-186.
  • Liberska, H. (2001). Młodzież w zmieniającej się rzeczywistości. Wybrane aspekty orientacji życiowej i poczucie kontroli. Psychologia Rozwojowa,6, 3-4, 271-289.
  • Liberska, H. (2001). Ograniczenia edukacji seksualnej w percepcji młodzieży. Psychologia Rozwojowa,6, 3-4, 431-443.
  • Liberska, H. (2001). Oczekiwania dotyczące własnej osoby i przyszłego partnera małżeńskiego w późnej adolescencji. Roczniki Socjologii Rodziny, XIII, 185-196.
  • Liberska, H. (2002). Kształtowanie się tożsamości a konstruowanie planów życiowych przez dorastających. Psychologia Rozwojowa,7, 3, 50-62.
  • Liberska, H. (2002). Rola identyfikacji z rodzicami dla rozwoju dziecka w okresie dorastania. Małżeństwo i Rodzina, 1, 48-54.
  • Liberska, H., Matuszewska, M. (2003). Niektóre społeczne uwarunkowania agresji u młodzieży. Psychologia Rozwojowa, 2-3, 97- 107.
  • Liberska, H., Harwas-Napierała, B. (2004). Dane o Zakładzie Psychologii Rozwoju Człowieka i Badań nad Rodziną w Instytucie Psychologii UAM w Poznaniu (rys historyczny). Biuletyn Sekcji Psychologii Rozwojowej PTP, 1, s. 40-47.
  • Liberska, H. (2004). Tożsamość młodzieży a jej środowisko rodzinne. Psychologia Rozwojowa, t.9, nr 2, 65-77.
  • Liberska H. (2006). Pomysł na siebie i swoje życie. Psychologia w szkole, 2 (10), s. 143-147.
  • Liberska H. (2006). Wychowanie do życia w rodzinie. Psychologia w szkole, 2 (10), s. 95-101.
  • Liberska H. (2006).  Orientacja przyszłościowa młodzieży a jej środowisko rodzinne.  Roczniki Socjologii Rodziny, t. XVII, 65-82. 
  • Liberska H. (2006). Tożsamość a orientacja przyszłościowa w adolescencji. Psychologia Rozwojowa, t. 11, nr 4, s.65 – 81.
  • Liberska H. (2006). Wybrane aspekty rozwoju społecznego człowieka w ciągu życia –wprowadzenie. Psychologia Rozwojowa, t.11, nr 4, s. 7 – 11.
    Liberska H., Matuszewska M. (2006). Pełnienie ról małżeńskich a proces rozwoju dorosłych. Psychologia Rozwojowa, t.11, nr 4, s. 25 – 35.
    Liberska H. (2007) Perspektywy temporalne młodzieży niedostosowanej społecznie. Psychologia Rozwojowa, 2, 53-71
    Liberska, H. (2007). Poszukiwanie sensu życia przez młodzież. Społeczeństwo i Edukacja, 2, s. 54-69.
  • Liberska H, Matuszewska B. (2007), Rodzinne uwarunkowania zachowań agresywnych młodzieży. Roczniki Socjologii Rodziny, t. XVIII, 187-200.
    Liberska H. (2008) Późna dorosłość: okres beznadziei czy niewykorzystanego potencjału? Polskie Forum Psychologiczne, 13, 2, 77-82.
  • Liberska H. (2008). Changes in the adolescents' orientations towards the future and factors threatening them against systemic transformation. Polish Psychological Bulletin, vol. 39, 3, 138-148.
  • Liberska H., Suwalska D. (2011). Styl przywiązania a relacje partnerskie we wczesnej dorosłości. Psychologia Rozwojowa, 16, 1, 25-39.
  • Liberska H. (2011). Wprowadzenie. Biuletyn Sekcji Psychologii Rozwojowej PTP, 4-10.
  • Liberska H. Matuszewska M. (2011). Czy zabieramy dzieciństwo  sześciolatkom? Psychologia w Szkole, 55-62.
  • Liberska H. (2012). Modele funkcjonowania rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym. Polskie Forum Psychologiczne, 17, 1, 79-90.
  • Liberska H., Matuszewska M. (2012). Przychodzi uczeń do pierwszej klasy. Psychologia w szkole, nr 4, 108-119. 
  • Liberska H., Franicka M. (2013). W poszukiwaniu mechanizmów zmiany priorytetów w rozwoju społecznym. Czasopismo Psychologiczne, t. 19, nr 1, 87 – 94.
  • Liberska H., Farnicka M. (2013). Wizja własnego życia i rytuały rodzinne - wskazywane życiowe, źródła wsparcia. Rocznik Lubuski, t. 39, cz. 2, 215-225.
  • Liberska H., Farnicka M. (2013). Uwarunkowania podejmowania roli agresora lub ofiary - prezentacja modelu badań. Polskie Forum Psychologiczne, 2, 245-255.
  • Liberska H., Farnicka M. (2013). Trudne jest życie bez wsparcia. Psychologia w szkole, 5, 84-91.
  • Liberska H., Farnicka M., Kosikova V. (2013).  Model badań gotowości do agresywności w okresie dorastania. Czasopismo Psychologiczne, 19, 2, 355-360.
  • Liberska H., Farnicka M. (2013). The relationship between attribution and the level of approval of aggressive behaviors - the Polish study. Psychology Resarch, 3, 12, 687-693
  • Liberska H., Boniecka K. (2013). Postawy rodzicielskie rodziców dzieci otyłych i z nadwagą. Journal of Health Sciences, 3 (13), 419-423.
  • Liberska H. (2013). Poczucie sensu życia młodzieży a jej koncepcje przyszłości osobistej. Polskie Forum Psychologiczne, 18, 3, 303-318.
  • Liberska H., Farnicka M. (2014). THE SENSE OF WELL-BEING OF WOMEN INVOLVED IN LIFELONG EDUCATION ( ПСИХИЧЕСКОЕ ЗДОРОВЬЕ ЖЕНЩИН, ВОВЛЕЧЕННЫХ В ПРОЦЕСС НЕПРЕРЫВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ). Novosibirsk State Pedagogical University Bulletin (Вестник Новосибирского государственного педагогического университета), 1, (17), 175 - 183.

  • Liberska H., Farnicka M.  (2014). Gorzkie owoce reformy systemu edukacji - perspektywa psychologiczna. Kultura i Edukacja, nr 1 (101), 36-50.
  • Liberska H., Farnicka M. (2014).Processes which support the creation of an environment conducive to learning. Novosibirsk State Pedagogical University Bulletin, 2014, No.4, P.7pp. 7–16. DOI: http://dx.doi.org/10.15293/2226-3365.1404.01
  • Liberska H., Farnicka M. (2014). Przejawy agresywności współczesnej młodziezy i ich uwarunkowania rodzinne. Rocznik Lubuski, 1, 45-61.
  • Liberska H., Farnicka M. (2014). Manifestation of Aggression and Percepion of Parental Attitudes Comparative Studies Changes over Time. Culture nad Education, 5 (in press).

 

Wśród publikacji z ostatnich kilku lat znajdują się także sprawozdania i artykuły popularnonaukowe w tym:

  • Liberska, H., Matuszewska, M. (2002). Rodzina jako źródło agresji. Charaktery, luty (2), 40-41.
  • Liberska, H. (2007). Problem z brakiem stylu. Charaktery, marzec 3 (122), 28-31.
  • Liberska H. (2002), Sprawozdanie z sympozjum pt.: „Kompetencje psychologa w oświacie” zorganizowanego przez Sekcję Psychologii Rozwojowej PTP i Instytut Psychologii Akademii
  •  Bydgoskiej,  Forum Psychologiczne,
  • Liberska H. (2003), Sprawozdanie z Sympozjum „Psycholog zawodem zaufania publicznego” zorganizowanego przez Sekcję Psychologii Rozwojowej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Katedrę Psychologii Rozwojowej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 30.11 – 01.12.2002, Kazimierz Dolny). Biuletyn Sekcji Psychologii Rozwojowej PTP, 2003, nr 1, s. 17- 25.
  • Liberska H. (2011). Sprawozdanie z Ogólnopolskiego Seminarium Śródrocznego Sekcji Psychologii Rozwojowej PTP w Instytucie Psychologii UKW Bydgoszczy w dniach 14-15.02.2011. Biuletyn Sekcji Psychologii Rozwojowej PTP, 10, 4-14.
  • Liberska H. (2012).Idealizm młodzieńczy.W Dziecko, zeszyt 3. Wyd. Charaktery.

 

 

dr hab. Liberska Hanna

Wyświetl alfabetycznie

Szukaj pracownika

Szukaj pracownika wg nazwiska
(minimum trzy znaki)

wyszukiwanie zaawansowane