Uczelniane przepisy dotyczące ochrony sygnalistów
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. z 2024r. poz. 928), na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego Zarządzeniem nr 61/2023/2024 Rektora UKW z dnia 16 września 2024 r. została wprowadzona procedura zgłaszania naruszeń.
Zapoznanie się z ww. procedurą jest obowiązkowe dla każdego pracownika, jak również podmiotów współpracujących z Uniwersytetem.
Szczegóły dotyczące środków ochrony dla osób zgłaszających nieprawidłowości, form zgłoszenia nieprawidłowości zostały szczegółowo określone w załączniku nr 1 do Zarządzenia nr 61/2023/2024 Rektora UKW z dnia 16 września 2024 r., które zacznie obowiązywać w naszej jednostce od dnia 25 września 2024 r.
Zarządzenie Rektora oraz procedura zgłaszania naruszeń w UKW jest też dostępna w formie plików.