Konferencje

IV Ogólnopolskie Seminarium Młodych Medioznawców i Komunikologów - 4 grudnia 2019

Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz Forum Młodych Medioznawców i Komunikologów Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej zaprasza młodych badaczy mediów i komunikacji do udziału w IV Ogólnopolskim Seminarium Młodych Medioznawców i Komunikologów. Tegoroczna edycja odbędzie się 4 grudnia 2019 roku w Bydgoszczy.

W tym roku praca będzie przebiegała w 4 grupach roboczych:

  1. Dlaczego Google i Facebook muszą upaść?
  • Utopia neutralności platform: czym są Facebook i Google?
  • Czy Facebook walczy z fake news i mową nienawiści
  • Czy blockchain uratuje Dolinę Krzemową?
  • Użytkownik v. Google i Facebook: asymetria relacji;
  • Gdy człowieka zastępuje algorytm;
  • Na czym polega władza algorytmów Facebooka i Google?
  • Dziwne zaufanie do Google i Facebooka;
  • Facebook, Alphabet, Amazon, Huawei i sztuczna inteligencja: Kiedy monopol jest niebezpieczny;
  • Mity i przyjaciele - o redefinicji znaczeń na Facebooku;
  • Facebook jako cryptopticum - nowa wersja panoptykon.

  1. Media audialne
  • programy radiowe ich struktura;
  • gatunki radiowe;
  • estetyka przekazu radiowego: głosy, muzyka, efekty dźwiękowe;
  • radio publiczne, komercyjne i społeczne;
  • miejsce radia w systemie medialnym;
  • radio wobec nowych technologii;
  • oddziaływanie mediów audialnych na słuchaczy;
  • podcasting.

 

  1. „Media pod lupą”
  • Monitoring mediów: komercyjny vs obywatelski;
  • Edukacja medialna i obywatelska w jednym;
  • Kryzys debaty publicznej i mediów: przyczyny, powody, przejawy;
  • Dlaczego rzetelność jest tak ważna w dzisiejszym świecie?
  • Metodologia analizy przekazów medialnych wraz z przykładami;
  • Fact-checking a Bias Checking: dwie połówki tego samego jabłka?

 

  1. Groznawstwo
  • Reprezentacja grup społecznych w grach;
  • Światotwórstwo i narracje w grach wideo;
  • Gry niekomputerowe: planszowe, RPG, larp;
  • Nowe technologie w grach: VR, AR, MR;
  • Problemy dyskryminacji i toksyczności w kulturze graczy;
  • Społeczności graczy online i offline;
  • Definicje gry i zabawy;
  • Niezależne ("indie") gry wideo;
  • Gry na urządzenia mobilne;
  • Edukacyjne i prospołeczne zastosowania gier;
  • Aspekty projektowania i produkcji gier.

 

Zachęcamy do udziału.