Biuro ds. Stopni

Formularze

Wniosek o nadanie stopnia doktora kierowany jest do rektora i powinien zawierać:

  1. imię (imiona) i nazwisko,
  2. numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało,
  3. dane kontaktowe,
  4. numer ORCID osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora,
  5. nazwę dziedziny i dyscypliny, w której ma być uzyskany stopień doktora,
  6. oświadczenie o spełnieniu wymagań ustawy.

Do wniosku należy załączyć:

  1. dyplom lub odpis dyplomu potwierdzający spełnienie wymagań określonych w art. 186 ust. 1 pkt 1 ustawy (lub kopię odpowiedniego dokumentu potwierdzona przez pracownika Biura ds. Stopni),
  2. dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań określonych w art. 186 ust. 1 pkt. 2 ustawy, a w przypadku osoby przygotowującej rozprawę w trybie eksternistycznym oświadczenie o spełnieniu tych wymagań (podlegające weryfikacji podczas postępowania w sprawie nadania stopnia doktora),
  3. papierowy wydruk oraz wersję elektroniczną co najmniej jednej publikacji będącej podstawą do ubiegania się o nadanie stopnia doktora lub opis co najmniej jednego dzieła artystycznego o istotnym znaczeniu (w wersji papierowej i elektronicznej); w przypadku publikacji wieloautorskich do wniosku dołącza się oświadczenia, o których mowa w ust. 6 regulaminu,
  4. autoreferat obejmujący wykaz osiągnięć naukowych i twórczych, informacje o wygłoszonych referatach i działalności w zakresie popularyzacji nauki lub sztuki (dotyczy osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora w trybie eksternistycznym),
  5. kwestionariusz osobowy w wersji papierowej i elektronicznej (wzór kwestionariusza określa zarządzenie rektora) oraz zgodę na przewarzanie danych osobowych.


6. Wymaganie określone w ustawie w art. 186 ust. 3 lit. a i b, w przypadku publikacji wieloautorskiej uznaje się za spełnione, gdy udział osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora jest nie mniejszy niż 50%. Do wniosku dołącza się oświadczenie określające indywidualny wkład kandydata w powstanie pracy (wraz z procentowym określeniem tego wkładu) oraz oświadczenia współautorów określające ich wkład w powstanie pracy (wraz z wartością procentową). Gdy praca zbiorowa ma więcej niż pięciu współautorów, kandydat poza swoim oświadczeniem dołącza oświadczenia co najmniej czterech współautorów, w tym autora korespondencyjnego (w przypadku, gdy kandydat nie jest autorem korespondencyjnym). Kandydat jest zwolniony z obowiązku załączenia oświadczenia w przypadku śmierci współautora, uznania go za zmarłego albo jego trwałego uszczerbku na zdrowiu uniemożliwiającego uzyskanie wymaganego oświadczenia.

Rozprawę doktorską będącą pracą pisemną składa się w Biurze ds. Stopni razem z wnioskiem o nadanie stopnia doktora.
Do rozprawy, o której mowa w ust. 1, dołącza się następujące załączniki:
a) streszczenie rozprawy w języku polskim w wersji papierowej i elektronicznej (2500-5000 znaków ze spacjami) oraz streszczenie w języku angielskim w wersji papierowej i elektronicznej (2500-5000 znaków ze spacjami); streszczenia w języku polskim i angielskim powinny być tożsame w zakresie treści,
b) pozytywną opinię promotora lub promotorów,
c) metryczkę (wzór metryczki określa zarządzenie rektora) zawierającą słowa kluczowe i dane Polskiej Klasyfikacji Tematycznej,
d) oświadczenie, że rozprawa doktorska nie była wcześniej podstawą do ubiegania się o nadanie stopnia doktora,
e) oświadczenie autora rozprawy doktorskiej dotyczące udostępnienia rozprawy doktorskiej w BIP uczelni, w systemie POL-on oraz w repozytorium uczelni.
3. Rozprawę doktorską należy złożyć w wersji papierowej (1 egz. oprawiony wydruk dwustronny, 1 egz. oprawiony wydruk jednostronny dla Biblioteki UKW, 3 egz. dla recenzentów) oraz w wersji elektronicznej.

Jeśli rozprawa nie jest pracą pisemną, opisy w językach polskim i angielskim należy złożyć w wersji papierowej i elektronicznej.