O Katedrze
KATEDRA PEDAGOGIKI RESOCJALIZACYJNEJ
Interesuje nas resocjalizacja młodzieży i dorosłych niedostosowanych społecznie, zarówno w warunkach otwartych (kuratela sądowa) jak i w środowisku instytucjonalnym (zakłady karne, placówki resocjalizacyjne przeznaczone dla młodzieży), zachowania ryzykowne młodzieży związane z nadużywaniem substancji uzależniających, rozwiązania metodyczne w kontekście projektowania uniwersalnego związanego z dostępnością określonych usług.
SKŁAD KATEDRY I ZAINTERESOWANIA BADAWCZE
- Dr hab. Jacek Szczepkowski, prof. uczelni (kierownik Katedry, zainteresowania badawcze: podejście skoncentrowane na rozwiązaniach jako specyficzny model pomocowy i możliwości jego implementacji w różnych obszarach praktyki resocjalizacyjnej, wychowawczej i edukacyjnej, uzależnienia chemiczne i behawioralne z perspektywy paradygmatu niemedycznego, postawy zdrowotne młodzieży)
- Dr Monika Gołembowska (zachowania ryzykowne i zjawiskowe formy patologii dzieci i młodzieży, problematyka readaptacji społecznej skazanych, zagadnienia z zakresu pedagogiki penitencjarnej)
- Dr Karolina Goede (problematyka funkcjonowania Kuratorskiej Służby Sądowej, projektowanie uniwersalne w resocjalizacji a dostępność instytucji resocjalizujących dla osób ze szczególnymi potrzebami)
- Dr Damian Nosko (styl życia i zachowania ryzykowne młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym, proces reintegracji społecznej młodzieży, readaptacja wychowanków opuszczających placówki resocjalizacyjne i opiekuńczo-wychowawcze)