prof. dr hab. Kaczyński ArkadiuszTematyka seminariów

prof. dr hab. Kaczyński ArkadiuszTematyka seminariów

Problematyka badawcza:

  • emisja głosu w chórach szkolnych
  • pieśń szkolna
  • działalność artystyczna chórów szkolnych i pozaszkolnych
  • realizacja repertuaru wokalnego i wokalno-instrumentalnego
  • problematyka pracy dyrygenta

TEMATYKA PRAC DYPLOMOWYCH (studia stacjonarne I stopnia, licencjackie)
Rok 2006

Jowita Ochocińska – Działalność artystyczna Młodzieżowej Orkiestry Dętej Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej im Kmdra Bolesława Romanowskiego w Nakle n/Notecią (w latach 1995-2005)
Malwina Galińska – Śpiew jako główna forma aktywności muzycznej (na przykładzie klas VI Szkoły Podstawowej nr 25 w Bydgoszczy)
Barbara Domżalska – Działalność muzyczna Społecznego Ogniska Artystycznego w Nowym Mieście Lubawskim
Rafał Janiuk – Działalność Szkoły Muzycznej YAMAHA w Grudziądzu (w latach 1998-2005)
Michał Kwiatkowski – Chór jako pozalekcyjna forma umuzykalniania dzieci (na przykładzie uczniów klas IV-V Szkoły Podstawowej w Maksymilianowie)
Łukasz Kozłowski – Szkoła Muzyczna I stopnia w Złotowie jako propagator kultury muzycznej w regionie (w latach 1995-2005)
Jakub Banaś – Rola słuchania muzyki w umuzykalnianiu młodzieży (na przykładzie klas I Gimnazjum nr 12 w Grudziądzu)
Jacek Osowicki – Multimedia jako środki dydaktyczne pomocne nauczycielowi na lekcjach muzyki (na przykładzie klas IV-VI Szkoły Podstawowej nr 1 w Chojnicach)

Rok 2007

Mateusz Kiełtyka – Tworzenie muzyki w procesie umuzykalniania uczniów klas VI (na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 18 w Bydgoszczy)
Monika Falender – Znaczenie repertuaru w rozwoju zainteresowań muzyką instrumentalną członków orkiestry szkolnej (na przykładzie Orkiestry Dętej Zespołu Szkół Elektronicznych w Bydgoszczy)
Agnieszka Karwecka – Umuzykalnianie uczniów na lekcjach muzyki poprzez grę na instrumentach (na przykładzie klas VI Szkoły Podstawowej nr 2 w Nakle n/ Notecią)
Eliza Dłużyńska – Szkoła muzyczna miejscem upowszechniania kultury muzycznej w regionie (na przykładzie PSM I i II stopnia w Zduńskiej Woli)

Rok 2008

Karolina Brzykcy – Działalność zespołu wokalnego Pra Arte w Inowrocławiu
Justyna Dudziak – Warsztat terapii zajęciowej „Promyk” w Żninie (przykładowe scenariusze zajęć)
Kinga Brauza – Działalność Młodzieżowej Orkiestry Dętej w Gąsawie (w latach 2003-07)
Marcin Gawełek - Placówka pozaszkolna miejscem upowszechniania kultury muzycznej w regionie (na przykładzie Domu Muz w Toruniu)
Kinga Cieślik – Działalność zespołu wokalnego „Camerata di Gioia” z Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy

Agata Stawiarz – Kształcenie wokalne organistów (na przykładzie Diecezjalnego Studium Organistowskiego im. G. G. Gorczyckiego w Toruniu)

ROK 2010

Paweł Balcer - Kształcenie instrumentalistów orkiestr dętych (na przykładzie Big Band Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy)

ROK 2011

Dorota Kiedrowska - Rola słuchania muzyki w rozwoju zainteresowań muzycznych młodzieży gimnazjalnej (na przykładzie klasy III Gimnazjum nr 10 w Bydgoszczy)

Magdalena Wiesztort - Ćwiczenia emisyjne w rozwoju głosu chórzysty (na przykładzie Chóru Akademickiego UMK w Toruniu)

Rok 2012

Monika Bleja - Znaczenie ćwiczeń emisyjnych w podnoszeniu poziomu wykonawczego chóru (na przykładzie Chóru Męskiego "Moniuszko" ze Żnina)

Mirosława Maison - Działalność artystyczna Chóru "Nadzieja" z Nakła nad Notecią

Rok 2013

Katarzyna Chęcińska - Upowszechnianie kultury muzycznej w świetle działalności muzycznej Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Wyrzysku (w latach 2006-11)

Rok 2014

Wiktoria Włośniewska - Działalność artystyczna Zespołu Pieśni i Tańca "Pomorze" w Chełmnie (w latach 1979-2013)

Rok 2015

Justyna Klimek - Repertuar wykorzystywany w procesie nauczania gry na gitarze (na przykładzie Szkoły Muzycznej I i II st. im. I. J. Paderewskiego w Malborku)

Rok 2016

Filip Świątkowski - Praca nad repertuarem w chórze amatorskim (na przykładzie Chóru Canto z Połczyna Zdroju)

Rok 2017

Kamil Niemczyk - DZIAŁALNOŚĆ MUZYCZNA ORKIESTRY DĘTEJ Z MŁODZIEŻOWEGO DOMU KULTURY W BRUSACH (W LATACH 1998-2002)

Rok 2018

Artur Kosior - DZIAŁALNOŚĆ ZESPOŁU TRIO "LOS ANGELES" (W LATACH 1994-2017)

Paweł Biegaj - DZIAŁALNOŚĆ ZESPOŁU PRO DEI Z BYDGOSZCZY (W LATACH 2008-2017)

Rok 2019

Agata Maternowska - Kształcenie głosu dziecka w chórze szkolnym (na podstawie wybranej literatury)

Barbara Smółka - Kształcenie wokalistów w zespołach wokalno-instrumentalnych (na przykładzie Zespołu Christus Vincit z Orchowa)


TEMATYKA PRAC MAGISTERSKICH (studia stacjonarne II stopnia, magisterskie)

ROK 2011

Anna Ferens - Elementy kształtujące muzyczną kulturę kaszubską Czerska

ROK 2012

Monika Duda - Wpływ repertuary na podnoszenie poziomu wykonawczego orkiestry dętej (na przykładzie Orkiestry OSP Siedlicew Gorzowie Wielkopolskim w latach 2000-2011)

Joanna Jendrzejewska - Aktywność muzyczna dzieci i młodzieży w społeczności wiejskiej (na przykładzie Ostromecka)

Piotr Gliszczyński - Elementy kształtujace poziom wykonawczy orkiestry detej (na przykładzie Orkiestry Ochotniczej Straży Pozarnej w Pruszczu)

Dariusz Najmanowicz -Wpływ repertuaru orkiestry symfonicznej na podnoszenie jej poziomu wykonawczego (na przykładie Orkiestry Symfonicznej PZSM im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy

Rok 2014

Tamara Grabikowska - Motywy wyboru ulubionych form aktywności muzycznej przez uczniów klas V szkoły podstawowej (na przykładzie SP nr 15 Mistrzostwa Sportowego w Bydgoszczy)

Rok 2015

Patryk Roszkowski - Problematyka wykonawcza partii chóralnych MAGNIFICAT Johna Ruttera

Rok 2018

Agata Bobrowska - Problemy wykonawcze w partiach solowych REQUIEM d-moll KV 626 W. A. Mozarta

Piotr Beciński - Folklor i folkloryzm w wybranych utworach kompozytorów XX I XXI WIEKU (w opracowaniu na chór a cappella)

Rok 2019

Igor Kalinowski - Działalność Koła Wokalnego prz Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Bieżuniu

Kamil Niemczyk - Działalnośc muzyczna Big Bandu w Chojnicach (w latach 2015-2018)

Paulina Pechman - Międzynarodowy Festiwal i Warsztaty Muzyki Gospel w Gniewie

Anna Jastrzębska - Działalność Chóru Akademickiego Uniwersytetu Mikołaja Koperniaka w Toruniu (w latach 2007-2018)

Rok 2020

Barbara Smółka - Rozwijanie zainteresowań muzycznych poprzez uczestnictwo w zespole wokalno-instrumentalnym (na przykładzie Zespołu Wesołe Nutki z Orchowa)

 

RECENZJE PRAC DYPLOMOWYCH i MAGISTERSKICH
(Studia stacjonarne I i II stopnia i  jednolite magisterskie 5 - letnie)

  1. Recenzje prac  dyplomowych  na  Podyplomowym  Studium  Edukacji  Artystycznej w   zakresie    przedmiotu    „Sztuka”   w   Instytucie   Edukacji   Artystycznej   Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (luty 2002 r.)
  2. Recenzje   prac   dyplomowych   na   studiach  stacjonarnych l stopnia   na kierunku: Edukacja  artystyczna w    Zespole   Kolegiów Nauczycielskich w  Wałczu (w latach: 2003 - 2006)
  3. Recenzje  prac  magisterskich  w  Instytucie  Edukacji Muzycznej na kierunku Edukacja artystyczna  w zakresie  sztuki  muzycznej  na  studiach stacjonarnych i niestacjonarnych jednolitych magisterskich (od roku 2004)
  4. Recenzje  prac  dyplomowych  w  Instytucie  Edukacji Muzycznej na kierunku "Edukacja artystyczna  w  zakresie  sztuki  muzycznej”  na  studiach stacjonarnych I stopnia (od roku 2004)
  5. Recenzje prac magisterskich w Instytucie Edukacji Muzycznej na kierunku "Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej" na studiach stacjonarnych II stopnia (od roku 2010)

 

WYBRANA LITERATURA PRZEDMIOTOWA