dr Kamińska-Kłos Beata AnnaPublikacje
Monografie zbiorowe:
2000 (2)
1. 03.12.2000 - Nadchodzi adwent - śpiewamy oczekując Pana, Tygodnik Katolicki „NIEDZIELA” – Głos Torunia
2. 24.12.2000 - Kolędy polskie i kolędy innych narodów. Jak to w Polsce dawniej bywało......, cz. 1, Tygodnik Katolicki „NIEDZIELA” – Głos Torunia
2001 (4)
3. Monografia zbiorowa:1926-2001 „Czas milczenia i czas mówienia 75 lat Tygodnika katolickiego <Niedziela>” - księga jubileuszowa, Częstochowa 2001, wydanie 1, Solemnitas Solemnitatum - uroczystość uroczystości - s. 231.
4. 7.01.2001 - Kolędy polskie i kolędy innych narodów. Cicha noc, święta noc........, cz. 2, Tygodnik Katolicki „NIEDZIELA” – Głos Torunia
5. 4.03.2001 - Pieśni wielkopostne, Tygodnik Katolicki „NIEDZIELA” – Głos Torunia
6. 15.04.2001 – Solemnitas Solemnitatum - uroczystość uroczystości, Tygodnik Katolicki „NIEDZIELA” – Głos Torunia
2006 (3)
7. Co kryje się pod pojęciem programu felinoterapeutycznego, XIX Międzynarodowa wystawa Kotów Rasowych, Toruń 28.05.2006, s. 36.
8. Zalety i wady reform edukacji muzycznej w Polsce w latach 1918-2006, Poradnik Muzyczny (Łódź) 2006, nr 3-4 rok, s. 30.
9. Kot pomaga żyć chorym [w:] Gazeta pomorska
2008 (2)
10. Monografia zbiorowa: Edukacja muzyczna wobec wyzwań XXI wieku, pod redakcją M. Kaczmarkiewicz, [w:] Studia Artystyczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, Tom 5, Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, Kielce 2008 - Historia reform edukacji muzycznej w Polsce w latach 1918-2006 - ss. 189-195.
11. Felinoterapii połączonej z muzykoterapią „A, a, a kotki dwa”, Kocie sprawy – kwiecień 2008
2009 (2)
12. Monografia zbiorowa: Sztuka wobec zakresów wolności człowieka liberalnego. Pedagogiczne rozważania i doświadczenia pod redakcją M. Zalewskiej-Pawlak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009 – Muzyczne zajęcia pozalekcyjne w szkolnictwie polskim – ich funkcja i znaczenie w edukacji muzycznej młodego pokolenia – ss. 251-262, ISBN 978-83-7525-305-4
13. Monografia zbiorowa: Edukacja artystyczna jako edukacja kreatywna pod redakcją K. Piątkowskiej-Pinczewskiej, Wydawca: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, Poznań-Kalisz 2009– Nauczyciel muzyki we współczesnej szkole polskiej – ss. 63-72, ISBN 978-83-62135-33-2
2009 (1)
14. Monografia: B. Kamińska, Śpiewnik „Szczeble do nieba” – studium źródłoznawczo-muzykologiczne, Wydawnictwo Polihymnia - Lublin 2009, ISBN 978-83-7270-930-1
2010 (1)
15. Monografia zbiorowa: Sacrum Profanum w muzyce wokalnej i instrumentalnej pod redakcją M. Pietrzykowskiej, G. Rubina, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego Bydgoszcz 2010 – Śpiewnik Szczeble do nieba T. T. Klonowskiego i jego znaczenie w liturgii – ss. 215-221, ISBN978-83-7096-719-2
2011 (3)
16. Monografia zbiorowa: Nauczyciel i uczeń w przestrzeni edukacyjnej pod redakcją J. Szempruch, E. Zyzik, M. Parlak, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach, Kielce 2011 – Sylwetka współczesnego nauczyciela muzyki jako człowieka kreatywnego i nowatora – ss. 139-149, ISBN 978-83-62196-15-9
17. Monografia zbiorowa: Szkoła XXI wieku – Szkoła XXI wieku – Szkołą edukacji estetycznej. Projekt nadziei pod redakcją M. Zalewskiej-Pawlak, A. Pikuły, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego – Łódź 2011 – Problemy związane z przygotowaniem nauczycieli przedmiotów artystycznych do realizacji procesów edukacji muzycznej dzieci i młodzieży – ss. 97-113, ISBN 978-83-7525-554-6
18. Monografia zbiorowa: Nauczyciel we współczesnej szkole. Zmiana – zadania – rozwój, pod redakcją V. Kopińskiej, J. Flanz, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej we Włocławku - Włocławek 2011 – Elementy kształcenia nauczycieli na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie sztuki muzycznej – ss. 249-265, ISBN 978-83-60607-31-2
2012 (3)
19. Monografia zbiorowa: Wspieranie potencjału dydaktycznego nauczycieli muzyki – Edukacja. Wiedza. Wykonawstwo. Praktyka, pod redakcją R. J. Piotrowskiego, P. A. Trzosa, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie – Konin 2012 – Proces zdobywania i kształcenia umiejętności i nawyków w świetle psychologii ogólnej – ss. 69-80, ISBN 978-83-88335-78-5
20. Monografia zbiorowa: Wspieranie potencjału dydaktycznego nauczycieli muzyki – Edukacja. Wiedza. Wykonawstwo. Praktyka, pod redakcją R. J. Piotrowskiego, P. A. Trzosa, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie – Konin 2012 – Kształcenie umiejętności i nawyków muzycznych podczas zajęć pozalekcyjnych (artystycznych)ss. 227 – 249, ISBN 978-83-88335-78-5
21. Monografia zbiorowa: Muzyka, Historia, Teoria, Edukacja nr 2/2012, Rocznik Instytutu Edukacji Muzycznej, pod redakcją G. Rubina, M. Winnickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2012 – Rola kościołów i świetlic przykościelnych w organizowaniu imprez kulturalnych i pracy z dziećmi i młodzieżą – ss.151-164, ISSN 2084-5081
2013 (3)
22. Monografia zbiorowa: Konteksty kształcenia muzycznego, Tom III Muzyka –Edukacja - Rozwój pod redakcją E. Kumik, G. Poraj, Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuda Bacewiczów w Łodzi, Katedra Edukacji Muzycznej, Łódź 2013 - Problematyka integracji wiadomości ogólnych w zakresie słuchania muzyki, literatury i malarstwa (korespondencja sztuk) - ss. 27-48, ISBN 978-83-60929-35-3
23. Monografia zbiorowa: Nowa jakość w edukacji?, pod redakcją J. Piekarskiego, L. Tomaszewskiej, A. Głowali, M. Kamińskiej, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku, Płock 2013 – Nauczyciel wobec etyki i kultury w szkole – ss.183-196, ISBN 978-83-61601-22-7
24. Monografia zbiorowa: Tradycje myśli pedagogicznej w nauczaniu muzyki, pod redakcja naukową A. Michalskiego, Wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2013 - Edukacja muzyczna w koncepcji polskiej myśli pedagogicznej (przeszłość, teraźniejszość, współczesność) – ss.161-172, ISBN 978-83-937869-7-8
2014 (1)
25. Monografia zbiorowa: Twórcza codzienność w kształceniu i wychowaniu. Teoria i praktyka edukacyjna – pod redakcją M. Kołodziejskiego, Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora&Maciej Kołodziejski, Pułtusk 2014 - Dylematy innowacji pedagogicznych w pracy nauczyciela - ss. 229-236, ISBN 978-83-7549-191-3
2015 (7)
26. Monografia zbiorowa: Sztuka i edukacja. Sztuki muzyczne, redakcja: A. Boguszewska, B. Niścior, Drujarnia Baccarat, Wydawca: Wydział Artystyczny UMCS, Lublin 2015 - Nauczyciel i animator jako mistrz we współczesnej edukacji muzycznej, ss. 75-91, ISBN 978-83-6528-902-5
27. Monografia zbiorowa: Wybrane zagadnienia z teorii i metodyki wczesnej edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach początkowych szkoły podstawowej – pod redakcją naukową M. Kołodziejskiego, B. Pazur, Wydawnictwo Muzyczne POLIHYMNIA, Lublin 2015 - Elementy ruchu przy muzyce w nauczaniu początkowym jako forma wspomagania procesów terapeutycznych (w zakresie zaburzeń motoryki ciała oraz czynnika porządkującego i stymulującego ruch) – ss.79-101, ISBN 978-83-7847-291-9
28. Monografia zbiorowa: Wybrane zagadnienia z teorii i metodyki wczesnej edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach początkowych szkoły podstawowej – pod redakcją naukową M. Kołodziejskiego, B. Pazur, Wydawnictwo Muzyczne POLIHYMNIA, Lublin 2015 - Integracja treści muzycznych z treściami edukacji wczesnoszkolnej, ss.189-207, SBN 978-83-7847-291-9
29. Monografia zbiorowa: „Cantate Amantis est” wieloautorska monografia naukowa z okazji 80. urodzin ks. prof. dr hab. Ireneusza Pawlaka, pod red. ks. W. Hudek, ks. P. Wiśniewski, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2015 –Animatorzy współczesnego życia muzycznego w Kościele rzymsko-katolickim – aspekt kształcenia i funkcji organisty, ss. 155-169, ISBN 978-83-7847-253-7
30. Monografia zbiorowa: Konteksty Kształcenia Muzycznego 2 (3) 2015 red. Ewa Kumik – Łódź 2015 - Usytuowanie nauczyciela muzyki i przedmiotu Muzyka w środowisku nauczycielskim w polskim systemie oświatowym (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalne) ss. 29-45.
31. Monografia zbiorowa: Zagadnienia edukacji muzycznej, pod redakcją G. K. Konkol, wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2015 – Przemiany zainteresowań muzycznych w XX i XXI wieku, ss. 23-47, ISBN 978-83-64706-22-6
32. Monografia zbiorowa: Zagadnienia edukacji muzycznej, pod redakcją G. K. Konkol, wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2015 – Szkoła demokratyczna we współczesnej edukacji, ss. 107-122, ISBN 978-83-64706-22-6
2016 (3)
33. Monografia zbiorowa: Muzyka, Historia, Teoria, Edukacja 2016, nr 6, Rocznik Instytutu Edukacji Muzycznej, pod redakcją M. Winnickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2016 – Współczesne środki dydaktyczne i ich zastosowanie w działalności dydaktyczno-muzycznej szkolnictwa ogólnokształcącego – ss.11-33, ISSN 2084-5081
34. Monografia zbiorowa: Transgresje w edukacji. Twórczy nauczyciel i rodzic w procesie (nie)twórczej edukacji formalnej i nieformalnej, t. 1-2, pod redakcją M. Kołodziejskiego, Wydawnictwo Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora, Pułtusk 2016 - Samokształcenie nauczyciela jako element jego rozwoju zawodowego – ss. 137-147, ISBN 978-83-7549-248-4
35. Monografia zbiorowa: Pedagogika muzyki. Ideały. Wartości. Pragmatyka, pod redakcja naukową Andrzeja Michalskiego, tom 5 Pedagogika muzyki, cechy – aksjologia-systematyka, Wydawnictwo Athenae Gedanenses Gdańsk 2016 – Universitas jako gwarancja wszechstronnego i wielokierunkowego kształcenia przyszłych nauczycieli muzyki w obrębie obszaru sztuki i nauk społecznych, ss.180-194, ISBN 978-83-64706-29-5
2017 (2)
36. Czasopismo: Wychowanie muzyczne (dwumiesięcznik) 2017, nr 1 styczeń-kwiecień, Szkoła demokratyczna we współczesnej edukacji, ss. 107-122.
37. Czasopismo: Wychowanie muzyczne (dwumiesięcznik) 2017, nr 4, Emisja, higiena głosu i jej znaczenie w pracy nauczyciela, ss. 27-34.
2018 (6)
38. Monografia zbiorowa: Muzyka, Historia, Teoria, Edukacja 2018, nr 8, Rocznik Wydziału Edukacji Muzycznej, pod redakcją M. Winnickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2018 – Repertuar wokalny dla uczniów powszechnego szkolnictwa ogólnokształcącego – subiektywny przegląd autorski – ss. 56-82, ISSN 2084-5081
39. Monografia zbiorowa: Muzyka, Historia, Teoria, Edukacja 2018, nr 8, Rocznik Wydziału Edukacji Muzycznej, pod redakcją M. Winnickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2018 – Metody nauczania stosowane przez nauczycieli przedmiotu muzyka – ss. 93-115, ISSN 2084-5081
40. Monografia zbiorowa: Sztuka jako wartość w edukacji i przestrzeni życia, pod. redakcja naukową Ewy Kochanowskiej, Rafała Majznera, Akademia Techniczo-Humanistyczna w Bielsko-Białej, wydawca Studio MOT, Kraków 2018 – Wartość nie jedno ma imię, czyli rzecz o twórczości uczniów w ramach edukacji muzycznej – ss. 67-78, ISBN 978-83-937992-3-7
41. Monografia zbiorowa: „Studia Pastoralne” Muzyka liturgiczna w życiu Kościoła, 2018, nr 14, Rocznik Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Wydawnictwo Księgarnia św. Jacka, Katowice 2018, Rola i znaczenie pieśni religijnych w upowszechnianiu kultury muzycznej w środowisku parafialnym - ss. 86–99, PL ISSN 1734-4433, ISBN 978-83-8099-053-1
42. Monografia zbiorowa: Kulturowe i edukacyjne konteksty muzyki religijnej, tom II pod red. Moniki Biesaga, Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Wydział Dyrygentury, Jazzu i Edukacji Muzycznej. Katedra Muzyki Kościelnej, Bydgoszcz 2018, Miejsce muzyki religijnej w podręcznikach do przedmiotu Muzyka na trzecim etapie edukacyjnym – ss. 85-112, ISBN 978-83-61262-30-5
43. Monografia zbiorowa: Studia Kulturowo-Edukacyjne: 2018 Tom XIII Nr 1, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Zakład Pedagogiki Kultury, Lublin 2018, Miejsce muzyki w edukacji i wychowaniu dzieci i młodzieży, ss. 15-35, ISSN: 2084-4832
2019 (3)
44. Monografia zbiorowa: Muzyka, Historia, Teoria, Edukacja 2019, nr 9, Rocznik Wydziału Edukacji Muzycznej, pod redakcją M. Winnickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2019 – Pieśń patriotyczna, jej znaczenie i miejsce w edukacji muzycznej, ss.80-93, ISNN 2084-5081
45. Monografia zbiorowa: Muzyka, Historia, Teoria, Edukacja 2019, nr 9, Rocznik Wydziału Edukacji Muzycznej, pod redakcją M. Winnickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2019 – Poszukiwanie sposobu efektywnego uczenia się, ss. 133-152, ISNN 2084-5081
46. Monografia zbiorowa: Granice wolności w sztuce i edukacji. Wybrane konteksty, pod. redakcja naukową Ewy Kochanowskiej, Rafała Majznera, Wydawnictwo Naukowe Akademii Techniczo-Humanistycznej w Bielsko-Białej, Bielsko-Biała 2019 – Kształtowanie osobowości dzieci i młodzieży poprzez oddziaływanie muzyką oraz innymi formami sztuki, ss. 73-84, ISBN 978-83-66249-27-1
2020 (3)
47. Monografia zbiorowa: Konteksty kultury i edukacji muzycznej, pod redakcja naukową Ewa Parkita, Anna Parkita, Joanna Sztejnbis-Zdyb, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Kielce 2020 – Motywacja dzieci i młodzieży w edukacji muzycznej, ss. 199-211, ISBN 978-83-7133-854-0
48. Monografia zbiorowa: Muzyka, Historia, Teoria, Edukacja 2020, nr 10, Rocznik Wydziału Edukacji Muzycznej, pod redakcją M. Winnickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2020 –Muzykowanie jako forma twórczej ekspresji dzieci i młodzieży, ss. 13-28, ISSN 2084-5081
49. Monografia zbiorowa: Muzyka, Historia, Teoria, Edukacja 2020, nr 10, Rocznik Wydziału Edukacji Muzycznej, pod redakcją M. Winnickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2020 – Dydaktyczno-wychowawcza rola pieśni religijnej w szkole podstawowej na przedmiocie muzyka i religia (katecheza), s. 29-54, ISSN 2084-5081
2021 (1)
50. Monografia zbiorowa: Muzyka, Historia, Teoria, Edukacja 2021, nr 11, Rocznik Wydziału Edukacji Muzycznej, pod redakcją M. Winnickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2021 –Śpiewnik „Szczeble do nieba” Teofila Tomasza Klonowskiego – jako przykład zbioru pieśni na okres Bożego Narodzenia dla nauczyciela, organisty, dyrygenta, edytora, kompozytora i zbieracza polskiej muzyki ludowej oraz wykaz kolęd wykorzystanych we współczesnych podręcznikach szkolnych, s. 43-68, ISSN 2084-5081