dr Kamińska-Kłos Beata AnnaTematyka seminariów
Prace magisterskie – promotorstwo (WEM UKW Bydgoszcz)
2025-2026
1. Weronika Szczukowska
2. Janek Ziędalski
2024-2025
1. Malysheva Yuliia – Porównanie pieśni w programie polskiego i ukraińskiego nauczania muzyki na III etapie
Rok 2023-2024
1. Graban Beata - Koncepcje wychowania muzycznego Emila Jaquesa Dalcroze'a, Carla Orffa i Zoltana Kodalya w nauczaniu muzyki we współczesnych szkołach podstawowych
Rok 2022-2023
1. Michał Dawidko - Muzyka klasyczna w programach nauczania muzyki w klasach iv-vii i jej wpływ na rozwój zainteresowań muzycznych uczniów
2. Matysiak Ariel - Działalność artystyczna strzeleńskiej orkiestry dętej w latach 2016-2021 i jej znaczenie w rozwoju zainteresowań muzycznych młodzieży
3. Światczyńska Marianna - Praca nauczyciela muzyki na II etapie edukacyjnym w zakresie zajęć pozalekcyjnych
Rok 2021-2022
1. Boniecka Oliwia - Znaczenie wychowania muzycznego w fazie prenatalnej i w rozwoju dziecka we wczesnym dzieciństwie
2. Wiktor Dąbrowski - Znaczenie zajęć z rytmiki w rozwoju dziecka, w wieku przedszkolnym na przykładzie wybranych placówek opiekuńczo-wychowawczych
3. Półtorak Elżbieta - Znaczenie muzykoterapii w rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z różnymi zaburzeniami funkcjonowania
4. Żmuda-Trzebiatowska Karolina - Podstawa programowa a poziom wiedzy muzycznej uczniów klas 4-7 szkoły podstawowej
Rok 2020-2021
1. Bartosz Hoppe - Znaczenie pieśni, piosenek patriotycznych i historycznych w podręcznikach do muzyki klas IV-VII w rozwijaniu postaw społecznych, obywatelskich, patriotycznych
2. Oliwia Kokoszewska - Zajęcia artystyczne i ich oddziaływanie na rozwój mowy u dzieci z uszkodzonym słuchem w Polskim Związku Głuchych z oddziałem kujawsko-pomorskim w Bydgoszczy
Rok 2019-2020
1. Eryk Redmerski - Znaczenie nauczyciela w podnoszeniu kultury muzycznej dzieci i młodzieży na przykładzie szkoły podstawowej im. Jana Pawła II w Boguszycach
2. Klaudia Marciniak - Wykorzystanie elementów metody Emila Jaquesa-Dalcroze na zajęciach umuzykalniających z dziećmi w wieku przedszkolnym na przykładzie przedszkola „Promyczek” w Solcu kujawskim
Rok 2018-2019
1. Joanna Rucińska - Działalność artystyczna szkoły muzycznej im. Fryderyka Chopina w Brodnicy w latach 1993-2018
Rok 2017-2018
1. Maria Swatek - Muzyka operowa w programach nauczania na III etapie kształcenia
2. Justyna Gadzińska - Analiza działalności dydaktycznej Wydziału Edukacji Muzycznej w Bydgoszczy a przygotowanie studentów do realizacji nowej podstawy programowej dla przedmiotu muzyka w klasach IV-VII
3. Dawid Okoński - Osobowość nauczyciela muzyki jako determinanta rozwoju zainteresowań dzieci i młodzieży na III i IV etapie kształcenia
4. Katarzyna Gościk - Muzyka jazzowa w programach nauczania na III i IV etapie edukacyjnym
5. Paulina Ocetkiewicz - Muzyczne zajęcia pozaszkolne w wybranych instytucjach powiatu nakielskiego
6. Karen Kucharska - Realizacja muzycznych zajęć pozaszkolnych (na przykładzie Zespołu Pieśni i Tańca Ziemia Bydgoska)
7. Jagoda Refling - Praca nauczyciela muzyki z uczniami o ograniczonej sprawności intelektualnej
Rok 2016-2017
1. Justyna Klimek - Muzyka i jej znaczenie w rozwoju zainteresowań i wychowaniu uczniów na III etapie nauczania na przykładzie Publicznego Katolickiego Gimnazjum im. św. Jana Pawła II w Malborku
2. Łukasz Kledzik - Rytm i jego znaczenie w edukacji muzycznej na przykładzie wybranych systemów kształcenia muzycznego
Rok 2015-2016
1. Agnieszka Kulesza - Pieśń kościelna w polskiej kulturze muzycznej
2. Katarzyna Zielińska - Wpływ środowiska rodzinnego na rozwój zainteresowań muzycznych młodzieży gimnazjalnej
Rok 2014-2015
1. Joanna Karwat - Poziom wiedzy z zakresu muzyki uczniów klas szóstych (na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 14 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego we Włocławku)
2. Elżbieta Napieralska - Współpraca nauczyciela i rodzica w procesie rozwoju uzdolnień muzycznych ucznia (na przykładzie Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Lisewie)
3. Natalia Smogulecka - Uzdolnienia muzyczne osób niewidomych i słabowidzących na przykładzie uczestników Festiwalu „Impresje Artystyczne” w Ciechocinku w latach 1999-2012
4. Katarzyna Olszta - Zajęcia pozaszkolne oraz projekt „Uczenie się przez całe życie” i ich realizacja na przykładzie Gminnego Ośrodka Kultury w Osięcinach
Rok 2013-2014
1. Martyna Pawłowska - Zabawy muzyczno-ruchowe, jako determinanta działań muzykoterapeutycznych na przykładzie Świetlicy Terapeutycznej działającej przy Stowarzyszeniu Rodzina Miłości Ofiarnej w Bydgoszczy
2. Bartomej Wanecki - Muzyka rozrywkowa w programach nauczania przedmiotu Muzyka w trzecim etapie edukacyjnym
Rok 2007-2008
1. Ks. Krzysztof Kawalerski – Śpiewniki Jana Siedleckiego i Feliksa Raczkowskiego w liturgii Kościoła Katolickiego w Polsce (na przykładzie organistów wybranych diecezji)
Prace licencjackie - promotorstwo (UKW Bydgoszcz)
2025-2026
1. Matrosova Diana
2. Minovic Maryia
3. Wróblewska Katarzyna
4. Szczepaniak Oliwia
2024-2025
1. Nowicka Michalina - Działalność chóru dziecięcego i jego miejsce w rozwoju świadomości artystycznej na przykładzie chóru dziecięcego „Dolce Canto” w latach 2019-2025
2. Piskor Weronika – Realizacja muzyki z wykorzystaniem metody Marii Montessori na I etapie edukacyjnym na przykładzie szkoły podstawowej Centrum Edukacji Montessori w Bydgoszczy
3. Świątkowska Martyna - Działalność Fundacji Motyl w latach 2021-2025
4. Ryszkowska Martyna - Zajęcia wokalne realizowane jako praca pozaszkolna na przykładzie Gminnego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Pruszczu w latach 2003-2023
Rok 2023-2024
1. Balicki Beniamin - Założenia pracy pozalekcyjnej na przykładzie Chóru Primo I Liceum ogólnoszktałcącego w Bydgoszczy
2. Matląg Miłosz - Motywacja do podjęcia nauki gry na instrumencie w młodzieżowym domu kultury w Płocku
3. Szczukowska Weronika - Muzyka na ii etapie nauczania a kształtowanie zainteresowań muzycznych dzieci na przykładzie szkoły podstawowej towarzystwa salezjańskiego w Bydgoszczy
4. Trawińska Dagmara - Znaczenie zajęć wokalnych u młodzieży na przykładzie pracowni muzycznej pana Sławomira Małeckiego w miejskim centrum kultury w Ciechocinku
5. Ziędalski Jan - Rola nauczycieli w kształtowaniu muzycznym zainteresowań uczniów na przykładzie pracy nauczycieli z Liceum nr III i oraz Młodzieżowego Domu Kultury w Toruniu
Rok 2022-2023
1. Balewska Dominika - Znaczenie zajęć umuzykalniających dzieci w wieku przedszkolnym oraz ich ważność w dalszym rozwoju dziecka
2. Gwizdała Olga - Działalność Miejskiego Domu Kultury w Barcinie w latach 2018-2023
3. Stefaniak Oliwia - Śpiew i praca nad głosem jako forma terapii dla osób z zaburzeniami mowy
4. Wagner Miłosz - Wybrane problemy dydaktyczne w nauczaniu muzyki na II etapie kształcenia na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 46 im. Unii europejskiej z oddziałami dwujęzycznymi w Bydgoszczy
Rok 2021-2022
1. Graban Beata - Uczestnictwo w chórze ,,Muszelki” Szkoły Podstawowej im. Mariusza Zaruskiego w Pucku a kariera zawodowa jego członków na przestrzeni lat 1990-2020
2. Piasecka Estera - Znaczenie muzyki w rozwijaniu wrażliwości i zainteresowań muzycznych dzieci w wieku 7 – 10 lat
3. Pniewska Natalia - Motywacja uczniów do czynnego udziału w lekcjach muzyki na przykładzie klas IV-VII szkoły podstawowej
4. Synakiewicz Natalia - Higiena głosu dziecka na drugim etapie edukacyjnym a dobór piosenek zawartych w podręcznikach do nauki muzyki
5. Wajc Wojciech - Działalność Miejskiego Ośrodka Kultury w Lubawie w latach 1977-2020
Rok 2020-2021
1. Matysiak Ariel - Rola zespołu dixielandowego “Dixie Team” w życiu artystycznym powiatu mogileńskiego w latach 2015 – 2020
2. Światczyńska Marianna - Znaczenie muzyki kościelnej w obchodach świąt Bożego Narodzenia na przykładzie parafii pw. Wszystkich Świętych w Skórczy w latach 2015-2020
Rok 2019-2020
1. Wiktor Dąbrowski - Znaczenie ruchu przy muzyce realizowane na zajęciach wychowania fizycznego w zakresie motoryki i koordynacji ruchowej uczniów klas IV-VIII
2. Wiktoria Ulińska - Pedagogika zabawy w edukacji muzycznej
3. Oliwia Wasiak (Boniecka) - Śpiew na lekcji muzyki jako forma umuzykalnienia uczniów na przykładzie klas I-III szkoły podstawowej
Rok 2018-2019
1. Bartłomiej Hoppe - Pieśni religijne w programach nauczania muzyki i religii na I i II etapie kształcenia
Rok 2017-2018
1. Daria Wiśniewska - Metody edukacji muzycznej realizowane w szkole podstawowej
2. Klaudia Wiśniewska - Edukacja muzyczna w nauczaniu wczesnoszkolnym na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 4 w Solcu Kujawskim
3. Katarzyna Koldun - Edukacja muzyczna uczniów na przykładzie klas I-III Szkoły Podstawowej nr 67 w Bydgoszczy
Rok 2016-2017
1. Joanna Rucińska - Rytmika jako jeden z czynników muzycznego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
2. Aneta Rutkowska - Edukacja muzyczna i jej wpływ na rozwój intelektualny uczniów na pierwszym etapie nauczania
3. Piotr Kamer - Kolęda w polskim systemie edukacji
Rok 2015-2016
1. Karen Kucharska - Integracyjne oddziaływanie muzyki podczas zajęć tanecznych w czasie wolnym (na przykładzie Studia Tańca "Masta dance" w Rumii)
2. Paulina Ocetkiewicz - Działalność artystyczna orkiestry dętej i jej znaczenie w rozwoju zainteresowań muzycznych młodzieży
3. Dawid Okoński - Terapeutyczne znaczenie muzyki w rozwoju dziecka w I i II etapie kształcenia
4. Jagoda Refling - Poziom kultury muzycznej uczniów na II etapie nauczania
Rok 2014-2015
1. Małgorzata Klekowicka - Zajęcia animacyjno-muzyczne w I etapie nauczania
2. Magdalena Krawczyk - Muzyczne i artystyczne zajęcia pozaszkolne (na przykładzie Pałacu Młodzieży w Gdańsku)
3. Patrycja Mazurek - Scenariusze zajęć umuzykalniających w przedszkolu
4. Aleksandra Wolna - Percepcja muzyki a jej wizualizacja przez dzieci np. zajęć ruchowo-umuzykalniających
Rok 2013-2014
1. Małgorzata Musialik - Nauczyciel edukacji muzycznej w szkolnictwie ogólnokształcącym – analiza modelu kształcenia
2. Agnieszka Kulesza - Mieczysław Kowalski – krzewiciel kultury muzycznej w Bydgoszczy
3. Katarzyna Zielińska - Wpływ środowiska rodzinnego na rozwój uzdolnień muzycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym
4. Przemysław Pasternak - Muzyka kościelna i jej rozwój w aspekcie kształcenia i funkcji organisty
Rok 2012-2013
1. Piotr Duchalski – Muzyka organowa i jej znaczenie w bydgoskiej kulturze muzycznej
2. Joanna Karwat - Ruch przy muzyce jako forma aktywności muzycznej wykorzystywana w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym (na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 14 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego i Przedszkola Publicznego nr 16 ,,Ekoludek” we Włocławku)
3. Maria Krysińska - Działalność artystyczna młodzieżowego chóru „Canto” Zespołu Szkół Muzycznych im. Czesława Niemena we Włocławku w latach 2007-2012
4. Aleksandra Niedziela - Działalność artystyczna Orkiestry Kameralnej Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. F. Chopina w Sochaczewie w latach 2004-2012
5. Katarzyna Olszta - Życie i działalność Józefa Zielińskiego – krzewiciela kultury muzycznej na Kujawach
6. Natalia Smogulecka - Działalność artystyczna fundacji Pro Omnibus w Ciechocinku w latach 1999- 2012 i jej oddziaływanie na rozwój muzyczny osób niepełnosprawnych
Rok 2011-2012
1. Marta Dobrzyniak - Innowacje pedagogiczne usprawniające proces edukacyjny
2. Małgosia Gabała - Ruch przy muzyce jako jedna z form aktywności muzycznej i jego miejsce w programach nauczania muzyki w szkole podstawowej
3. Natalia Grabska - Środowisko rodzinne jako czynnik wpływający na rozwój zainteresowań muzycznych dzieci klas szóstych (na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka w Czersku)
4. Martyna Pawłowska - Muzyka i ruch w działaniach terapeutycznych na przykładzie Domov Sociàlnych Služieb Kompa w Bańskiej Bystrzycy
5. Bartłomiej Wanecki - Wpływ środków masowego przekazu na rozwój zainteresowań muzycznych dzieci i młodzieży
6. Magdalena Wysocka - Wpływ muzyki na kształtowanie się emocji u osób z różnym przygotowaniem muzycznym
Rok 2010-2011
1. Marcin Boddeman - Działalność artystyczna Chóru Szkoły Podstawowej NR 3 w Toruniu w latach 1976-1996
2. Aleksandra Jaracz - Wpływ muzyki na rozwój intelektualny, psychiczny i emocjonalny dziecka w szkole podstawowej
3. Jacek Owczarz - Multimedialne środki dydaktyczne i ich zastosowanie na lekcjach przedmiotu Muzyka w gimnazjum
4. Danuta Walas - Działalność organizacyjna i wychowawcza Ludowego Zespołu Artystycznego „Kasztelanka” w Sierpcu i jego znaczenie dla rozwoju kultury muzycznej regionu
Rok 2009-2010
1. Magdalena Licznierska – Znaczenie muzyki rozrywkowej w rozwoju muzykalność młodzieży gimnazjalnej na przykładzie musicali
2. Piotr Gliszczyński – Miejsce muzyki religijnej w podręcznikach do przedmiotu Muzyka w gimnazjum
3. Łukasz Kucharski – Śpiewniki kościelne w Polsce w XX wieku. Powstanie i znaczenie Śpiewnika Liturgicznego Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
4. Mariusz Olszewski – Działalność artystyczna Zespołu Pieśni i Tańca Kościerzyna w latach 1974-2009
5. Agnieszka Huszek – Wpływ śpiewu na rozwój muzykalności dzieci (na przykładzie środowiska wiejskiego w Miasteczku Krajeńskim – szkoła podstawowa, klasa IV)
Recenzowane prace licencjackie i magisterskie – (WEM UKW Bydgoszcz)
Rok 2023-2024
1. Justyna Droszcz – Badanie zależności pomiędzy emisją głosu solowego i chóralnego w pracy zawodowego śpiewaka na podstawie chóru Opery NOVA w Bydgoszczy (promotor: prof. Monika Walerowicz)
2. Roland Świstek -
Rok 2023-2024
1. Mateusz Pawłowski – Higiena głosu w pracy nauczyciela na przykładzie wybranych nauczycieli przedmiotu muzyka w mieście Świecie (promotor: dr hab. B. Odya, prof. uczelni)
Rok 2022-2023
1. Wąsikowski Arkadiusz - Muzyka w duchowości i działalności Zgromadzenia Księży Misjonarzy na przykładzie parafii pod wezwaniem św. Wincentego á paulo w Bydgoszczy (promotor: dr hab. B. Odya, prof. uczelni)
Rok 2021-2022
1. Anna Szutkiewicz – Znaczenie zajęć artystycznych w edukacji przedszkolnej na przykładzie działalności Przedszkola Samorządowego nr 58 integracyjnego im Jana Wilkowskiego w Białymstoku (promotor prof. dr hab. B. Mendlik)
2. Monika Susłyk – Motywacje uczestnictwa artystów w projektach Dziecięcej Orkiestry Onkologicznej na przykładzue koncertu ,,Iskierka Symfonicznie 2020” (promotor: dr hab. B. Odya, prof. uczelni)
Rok 2018-2019
1. Marcin Dobies - Działalność kulturotwórcza Mławskiego Domu Kultury w latach 2008-2018
(promotor: dr hab. B. Odya, prof. uczelni)
Rok 2017-2018
1. Piotr Beciński - Folklor i folkloryzm w wybranych utworach polskich kompozytorów XX i XXI wieku (w opracowaniu na chór a cappella) (promotor: prof. dr hab. A. Kaczyński, prof. zw.)
2. Karolina Brożyńska - Muzyka w formacji zakonnej zgromadzeń żeńskich na przykładzie Sióstr Franciszkanek od pokuty i miłości chrześcijańskiej prowincji polskiej (promotor: dr hab. B. Odya, prof. uczelni)
Rok 2016-2017
1. Anna Olszówka - Carmina Burano - dzieło wokalno-instrumentalne XX w. Carla Orffa. analiza muzyczna i literacka(promotor: prof. dr hab. B. Mendlik)
Rok 2015-2016
1. Aleksandra Kojro - Miejsce muzyki filmowej w programach nauczania na II etapie edukacyjnym (promotor: dr hab. K. Sokołowska)
2. Klaudia Wiśniewska - Nauczanie muzyki w gimnazjum (promotor: prof. dr S. Matczak)
3. Piotr Stocki - Muzyka sakralna triduum paschalnego w liturgii rzymsko-katolickiej (na przykładzie wybranych utworów muzycznych z ceremoniarza) (promotor: dr hab. B. Odya, prof. uczelni)
Rok 2014-2015
1. Maria Giełdzińska - Znaczenie muzyki w środowisku rodzinnym młodzieży gimnazjalnej (na przykładzie uczniów trzecich klas Publicznego Gimnazjum im. ks. Jana Długosza we Włocławku) (promotor: prof. dr hab. B. Mendlik)
2. Katarzyna Głombiowska - Atrakcyjność muzyki kaszubskiej na przykładzie zajęć języka kaszubskiego w placówkach publicznych w powiecie Puckim (promotor: prof. dr hab. B. Mendlik)
3. Mateusz Tyburski - Muzyka na III etapie edukacyjnym (promotor: prof. dr S. Matczak)
4. Julia Mroczkowska - Rola i znaczenie fletu prostego w edukacji muzycznej (promotor: dr P. Komorowski)
5. Katarzyna Śmiałek - Działalność muzyczna Gminnego Ośrodka Kultury w Babiaku w latach 2000-2010 (promotor: prof. dr hab. B. Mendlik)
6. Klaudia Kuźmińska - Formy upowszechniania muzyki w wybranych placówkach oświatowych i kulturalnych na terenie miasta Rypin (promotor: prof. dr hab. A. Janosz, prof. zw.)
7. Angelika Nartowska - Miejsce muzyki w programach nauczania klas gimnazjalnych (promotor: prof. dr S. Matczak)
8. Radosław Supeł - Edukacja muzyczna dzieci i młodzieży niewidomej na przykładzie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 dla dzieci i młodzieży słabo widzącej i niewidomej im. Louisa Braille'a w Bydgoszczy (promotor: prof. dr hab. B. Mendlik)
Rok 2013-2014
1. Piotr Krakowski - Zajęcia muzyczno-ruchowe a rozwój muzyczny dzieci 6 letnich (na przykładzie Przedszkola Samorządowego nr 2 w Czersku) (promotor: prof. dr hab. A. Janosz, prof. zw.)
2. Mateusz Wierzchowski - Chorał gregoriański w muzyce dawnej i współczesnej na przykładzie wybranych utworów(promotor: prof. dr hab. B. Mendlik)
3. Mateusz Lewandowski - Znaczenie ćwiczeń emisyjnych, a poziom artystyczny chóru (na przykładzie chóru Cantus Cordis z parafii pw. św. Jadwigi królowej w Bydgoszczy) (promotor: prof. dr hab. B. Mendlik)
4. Małgorzata Gabała - Muzyczne zajęcia pozalekcyjne, jako forma spędzania wolnego czasu przez młodzież szkolną (na przykładzie Zespołu Szkół Elektronicznych w Bydgoszczy) (promotor: prof. dr hab. B. Mendlik)
5. Kinga Cieślik - Śpiew jako forma aktywności muzycznej na zajęciach pozaszkolnych na przykładzie zespołu wokalnego Camerata di Gioia przy Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy (promotor: prof. dr hab. B. Mendlik)
6. Monika Bleja - Zainteresowania muzyczne związane z subkulturami wśród młodzieży gimnazjalnej (na przykładzie uczniów wybranych gimnazjów w Żninie i Bydgoszczy) (promotor: prof. dr hab. A. Janosz, prof. zw.)
7. Anna Dudziak - Międzynarodowy festiwal piosenki włoskiej "La Scarpa Italiana" w latach 2002-2013 (promotor: prof. dr hab. B. Mendlik)
8. Wiktoria Włośniewska - Działalność artystyczna Zespołu Pieśni i Tańca Pomorze w Chełmnie (w latach 1979-2013)(promotor: prof. dr hab. A. Kaczyński, prof. zw.)
Rok 2012-2013
1. Katarzyna Chęcińska - Upowszechnianie kultury muzycznej w świetle działalności muzycznej Miejsko-gminnego Ośrodka Kultury w Wyrzysku (w latach 2006-2011) (promotor: prof. dr hab. A. Kaczyński, prof. zw.)
2. Agata Szwoch - Elżbieta Buca jako animator kultury muzycznej Kociewia (promotor: dr hab. B. Odya, prof. uczelni)
Rok 2011-2012
1. Łukasz Kucharski - Organista jako animator życia muzycznego w kościele rzymsko-katolickim (promotor: prof. zw. G. Rubin)
2. Kinga Pater - System edukacji w Polsce i w Rosji - porównanie podstaw programowych z przedmiotu muzyka na II etapie nauczania (promotor: prof. dr hab. A. Janosz, prof. zw.)
3. Maciej Pawłowski - Zajęcia muzyczne a rozwój psychofizyczny i muzyczny osób niepełnosoprawnych (na przykładzie świetlicy socjoterapeutycznej Rodzina Miłości Ofiarnej) (promotor: prof. dr hab. A. Janosz, prof. zw.)
4. Monika Owsińska - Zajęcia muzyczne jako forma terapii muzyką w warsztacie terapii zajęciowej "Mega-art” przy ulicy Stawowej 1 w Bydgoszczy (promotor: prof. dr hab. B. Mendlik)
5. Marek Wilk - Gra na instrumentach w programach nauczania muzyki w nauczaniu przedmiotowym (promotor: prof. dr S. Matczak)
Rok 2010-2011
1. Zbigniew Cedro - Instrumenty szkolne a programy nauczania muzyki w klasach IV - VI szkoły podstawowej(promotor: prof. dr S. Matczak)
2. Andrzej Krupiński - Miejsce folkloru w programach nauczania muzyki w nauczaniu zintegrowanym i blokowym w szkole podstawowej (promotor: prof. dr S. Matczak)
3. Tamara Grabikowska - Rozwój muzyczny dzieci na przykładzie klasy V szkoły podstawowej
(promotor: prof. P. Sutt, prof. zw.)
4. Sławomir Sieński - Śpiewanie piosenek a rozwój zdolności muzycznych uczniów w szkole podstawowej na przykładzie Szkoły Podstawowej w Sampławie (promotor: prof. dr hab. A. Janosz, prof. zw.)
5. Aleksandra Minda - Motywy uczestnictwa w amatorskim ruchu chóralnym na przykładzie chóru "Nadzieja" z Nakła nad Notecią (promotor: prof. dr hab. A. Janosz, prof. zw.)
6. Beata Łapa - Zainteresowanie muzyczne uczniów a lekcje muzyki na przykładzie Publicznego Gimnazjum nr 2 im. Jana Heweliusza w Żukowie (promotor: prof. dr hab. A. Janosz, prof. zw.)
7. Elżbieta Kulesza - Metoda Emila Jaques - Dalcroze a, a rozwój muzyczno-ruchowy dzieci (na przykładzie zajęć umuzykalniających w Przedszkolu "Tęcza" w Bydgoszczy) (promotor: prof. dr S. Matczak)
8. Dorota Jasieniecka - Kształcące funkcje muzycznych zajęć (promotor: prof. dr S. Matczak)
9. Szymon Górski - Pieśń i piosenka szkolna a wybrane programy nauczania muzyki w klasach IV - VI szkoły podstawowej (promotor: prof. dr S. Matczak)
10. Monika Zielińska - Śpiewanie na lekcji muzyki jako ekspresyjna forma umuzykalnienia uczniów (na przykładzie klas szóstych szkoły podstawowej w Szamocinie) (promotor: prof. dr S. Matczak)
Rok 2009-2010
1. Agnieszka Karwecka – Gra na instrumentach jako forma aktywności muzycznej (na przykładzie lekcji muzyki w Szkole Podstawowej nr 2 w Nakle n/Notecią (promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW)
2. Monika Zielińska – Śpiewanie na lekcji muzyki jako ekspresyjna forma umuzykalnienia uczniów (na przykładzie klas szóstych Szkoły Podstawowej w Szamocinie) (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
3. Szymon Górski – Pieśń i piosenka szkolna a wybrane program nauczania muzyki w klasach IV-VI Szkoły Podstawowej (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
4. Elżbieta Kulesza – Metoda Emila Jaquesa Dalcroze`a, a rozwój muzyczno-ruchowy dzieci (na przykładzie zajęć umuzykalniających w przedszkolu „Tęcza” w Bydgoszczy) (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
5. Dorota Jasieniecka – Kształcące funkcje muzycznych zajęć pozaszkolnych (na przykładzie zespołów muzycznych Młodzieżowego Domu Kultury nr 1 w Bydgoszczy) (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
6. Zbigniew Cedro – Instrumenty szkolne a program nauczania muzyki w klasach IV-VI Szkoły Podstawowej (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
7. Andrzej Krupiński – Miejsce folkloru w programach nauczania muzyki w nauczaniu zintegrowanym I blokowym w Szkole Podstawowej (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
8. Sławomir Sieński – Śpiewanie piosenek a rozwój zdolności muzycznych uczniów w Szkole Podstawowej na przykładzie Szkoły Podstawowej w Sampławie (prof. dr hab. A. Janosz prof. UKW)
9. Beata Łapa – Zainteresowania muzyczne uczniów a lekcje muzyki na przykładzie Publicznego Gimnazjum nr 2 im. Jana Heweliusza w Żukowie (prof. dr hab. A. Janosz prof. UKW)
10. Aleksandra Agata Minda – Motywy uczestnictwa w amatorskim ruchu chóralnym na przykładzie chóru „Nadzieja” z Nakła n/Notecią (prof. dr hab. A. Janosz prof. UKW)
Rok 2008-2009
1. Mateusz Kiełtyka – Wpływ słuchania muzyki na rozwój uzdolnienia muzycznego dziecka w wieku szkolnym na przykładzie klas szóstych Szkoły Podstawowej nr 45 w Bydgoszczy (promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW)
2. Agnieszka Szałer – Śpiewanie jako forma aktywności muzycznej (na przykładzie lekcji muzyki i zajęć pozalekcyjnych) (promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW)
3. Paulina Glapiak – Sanktuarium Maryjne w Górce Klasztornej organizatorem przeglądu muzyki religijnej (promotor: prof. zw. G. Rubin)
4. Monika Ciurko – Organy piszczałkowe, muzyka kościelna i organowa oraz rola organisty we współczesnej liturgii kościoła rzymsko-katolickiego (promotor: prof. zw. G. Rubin)
5. Krzysztof Ratke – Działalność kulturalna Gminnego Ośrodka Kultury w Osiu (promotor: prof. zw. G. Rubin)
6. Arkadiusz Świerski – Wpływ pieśni szkolnej na rozwój muzyczny dziecka (promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW)
7. Radosław Więckowski – Instrumentarium Orffa jako pomoc dydaktyczna w klasach IV-VI (na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 20 we Włocławku) (promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW)
8. Kamil Murszewski – Wpływ zajęć muzycznych na zainteresowania muzyką operową uczniów klas IV-VI (na przykładzie Szkoły Podstawowej im. G. Zielińskiego w Skępem i Państwowej Szkoły Muzycznej im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy) (promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW)
9. Natalia Kotecka – Działalność muzyczna Orkiestry Dętej Ochotniczej Straży Pożarnej w Strzelnie (w latach 1990-2004) (promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW)
10. Beata Sikora – Działalność muzyczna Zespołu Pieśni i Tańca „Bazuny” (w latach 2000-2005) (promotor: dr hab. B. Mendlik)
11. Aleksandra Minda – Działalność artystyczna Zespołu „Miriam” ze Szkoły Podstawowej w Olszewce (w latach 1994-2006) (promotor: dr hab. B. Mendlik)
12. Malwina Zagrodzka – Muzyczne zajęcia pozalekcyjne (na przykładzie chóru „Echo” w Szkole Podstawowej nr 14 im. Gen Wł. Sikorskiego w Bydgoszczy) (promotor: dr hab. B. Mendlik)
13. Justyna Dudziak – Warsztat terapii zajęciowej „Promyk” w Żninie (przykładowe scenariusze zajęć dla osób z upośledzeniem umiarkowanym) (promotor: kwal. I st. A. Kaczyński)
Rok 2007/2008
1. Agata Pufal – Lekcja muzyki I jej funkcje kształcące (na przykładzie klas I Gimnazjum Publicznego nr 1 im. J. Kochanowskiego w Zespole Szkół Samorządowych nr 1 w Złotowie (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
2. Monika Jabłońska – Śpiewanie I jego terapeutyczne znaczenie w szkole specjalnej (na przykładzie lekcji muzyki w Gimnazjum Specjalnym nr 40 w Bydgoszczy) (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
3. Klaudia Kolasa – Edukacja muzyczna uczniów klas V szkół podstawowych (na przykładzie lekcji muzyki i muzycznych zajęć pozalekcyjnych w Szkole Podstawowej nr 2 w Barcinie) (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
4. Łukasz Sawicki – Działalność artystyczna orkiestry dętej przy Ochotniczej Straży Pożarnej w Więcborku w latach 1947-2007 (promotor: dr hab. B. Mendlik)
5. Anna Więckowska – Działalność kulturalna Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Świeciu nad Wisłą w latach 2001-2006 (promotor: dr hab. B. Mendlik)
6. Mateusz Kiełtyka – Tworzenie muzyki w procesie umuzykalniania uczniów klas szóstych (na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 18 w Bydgoszcz) (promotor: kwal. I st. A. Kaczyński)
7. Agnieszka Karwecka – Umuzykalnianie uczniów na lekcjach muzyki poprzez grę na instrumentach (na przykładzie klas IV SP nr w Nakle/n Notecią (promotor: kwal. I st. A. Kaczyński)
8. Monika Falender – Znaczenie repertuaru w rozwoju zainteresowań muzyką instrumentalną członków orkiestry szkolnej (na przykładzie orkiestry dętej Zespołu Szkół Elektronicznych w Bydgoszczy) (promotor: kwal. I st. A. Kaczyński)
Rok 2006/2007
1. Arkadiusz Żurański – Działalność diecezjalnego Studium Organistowskiego we Włocławku jako instytucji kształcącej muzyków kościelnych w latach 1980-2005 (promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW)
2. Agnieszka Augustyniak – Pieśń legionowa – patriotyczna jako determinanta kształtowania postawy patriotycznej uczniów (na przykładzie klas II Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy) (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
3. Michał Mike – Działalność artystyczna toruńskiego chóru Copernicus (w latach 2003-2007) (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
4. Justyna Rosińska – Muzyczne zajęcia pozalekcyjne i ich funkcje w umuzykalnianiu uczniów (na przykładzie SP nr 2 w Płońsku) (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
5. Alina Reut – Kształcenie instrumentalistów w szkolnictwie muzycznym II stopnia (na przykładzie Zespołu Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego w Toruniu) (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
6. Małgorzata Nawrocka – Lekcja jako determinanta wychowania muzycznego uczniów (na podstawie klas VI Szkoły Podstawowej nr 47 w Bydgoszczy) (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
Recenzowane prace licencjackie – (Kolegium Nauczycielskie – Wałcz)
Rok 2008-2009
1. Joanna Aftyka – Śpiewanie na lekcji muzyki jako forma umuzykalnienia uczniów (na przykładzie IV klasy Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Strącznie) (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
2. Hanna Frydryk – Zajęcia rytmiczne prowadzone metodą Dalcroze`a i ich wpływ na umuzykalnienie dzieci (na przykładzie Publicznego Przedszkola nr 15 w Pile) (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)
3. Michał Szwejda – Działalność Społecznego Ogniska Muzycznego w Wałczu w latach 2000-2009 (promotor: prof. zw. dr S. Matczak)