dr hab. Szkurłat ElżbietaPublikacje

dr hab. Szkurłat ElżbietaPublikacje

Bibliografia podmiotowa w wyborze: dorobek nauk. ok. 110 pozycji

- Szkurłat E.,Więzi terytorialne młodzieży z miastem. Uwarunkowania, przemiany (Łódź, 2004);

- Szkurłat E.,Psychologiczne i kulturowe uwarunkowania percepcji środowiska [w:] Madurowicz M. (red.) Percepcja współczesnej przestrzeni miejskiej (Warszawa, 2007);

- Geografijos testai ir užduotys (Vilnus, 1999, współaut.);

- Problemy jakości kształcenia geograficznego na tle zmian w kształceniu akademickim w Europie i w Polsce [w:] Tracz M. [i in.] (red.) Efekty kształcenia geograficznego na różnych poziomach edukacji (Warszawa – Kraków, 2011, współred.).

- Szkurłat E., 2015, E-learning w geograficznym kształceniu akademickim – szanse, wyzwania, zagrożenia [w:] Technologie informacyjno-komunikacyjne w geograficznej praktyce edukacyjnej,  Tom V Prac KEG PTG, Łódź, ss. 55-71

- red.  Szkurłat E., Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu geograficznym. Założenia teoretyczne, diagnoza wykorzystania. Tom IV Prac KEG PTG, Łódź, 2015, s 203

- red.  Szkurłat E Technologie informacyjno-komunikacyjne w geograficznej praktyce edukacyjnej. Tom V Prac KEG PTG, Łódź, 2015, s 207

- Szkurłat E., 2015, Geografia dla maturzysty. Geografia społeczno-ekonomiczna świata, Podręcznik. Część 2. Zakres rozszerzony.  Nowa Era/PWN  ss. 35-93, 163-193. 201-213

- Szkurłat E.,2015,  Geografia dla maturzysty. Geografia społeczno-ekonomiczna świata Zeszyt ćwiczeń. Część 2. Zakres rozszerzony. Nowa Era/PWN ss. 18-47, 80-93, 97-101

- Szkurłat Elżbieta, 2015,  Human – river relations at various stages of development of water-front factory settlements in Lodz,  Environmental & Socio-economic Studies, Vol.4, is.4 (2015)      

- E.Szkurłat., Metodologia badań jakościowych w dydaktyce geografii zorientowanej humanistycznie, Tom VI Prac KEG PTG, Poznań, 2016 (przyjęty do druku)

 - Szkurłat E., 2016, Metodologia badań jakościowych w dydaktyce geografii zorientowanej humanistycznie,[w:] Nowe problemy i metody badań procesu kształcenia geograficznego (red. Piotrowska I., Szkurłat E.)  Prace Komisji Edukacji Geograficznej, t. 6 s. 27- 42

- Hibszer A., Szkurłat E., 2016: E-learning in the geographical academic education in Poland – opportunities and threats. 3rd International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social Sciences & Arts SGEM 2016, Conference Proceedings, Book 1. Psychology & Psychiatry, Sociology & Healthcare, Education, vol. III, Education and Educational Research, Albena, Bulgaria, ISBN 978-619-7105-72-8, ISSN 2367-5659, DOI: 10.5593/sgemsocial2016B13 s.231 - 238

- Szkurłat E., Hibszer A., Angiel J.,  2016, Zarys koncepcji szkolnej edukacji geograficznej. Geografia w Szkole, nr 5,

- Szkurłat E., Gronczewska H., Hibszer A., Piotrowska I.,  Rachwał T., 2016, Podstawa programowa kształcenia geograficznego dla szkoły podstawowej, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej, praca ma charakter wdrożeniowy i została wykonana na zlecenie MEN.