dr Jatkowska JoannaTematyka seminariów
Zakres tematów:
1. Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom licencjackim.
2. Ochrona własności intelektualnej i prawa autorskiego podczas pisania pracy naukowej.
3. Metodologia badań w pedagogice i logopedii - przygotowanie do projektowania badań własnych.
4. Określenie dziedziny zainteresowań badawczych; zdefiniowanie badanego zjawiska i wybór tematu.
5. Zapoznanie się z literaturą z zakresu wybranego tematu.
6. Redagowanie przypisów i bazy bibliograficznej.
7. Opracowanie koncepcji pracy i spisu treści.
7. Własna praca badawcza: opracowanie części metodologicznej, formułowanie problemów badawczych, projektowanie narzędzia badawczego.
6. Opracowanie koncepcji badań (wybór metody i technik). Charakterystyka środowiska badań.
Literatura:
Dutkiewicz W. (2001), Podstawy metodologii badań do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce.
Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (2015), Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego, Lublin.
Łobocki M. (2011), Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków.
Milewski S., Kaczorowska-Bray K. (2015) Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk.
Pilch T., Bauman T. (2016), Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa.
Rubacha K. (2011), Metodologia badań nad edukacją, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa.