mgr Chmielewski KrzysztofUdział w konferencjach naukowych

mgr Chmielewski KrzysztofUdział w konferencjach naukowych

MIĘDZYNARODOWE

2025

  • Fourth International Video Game Studies Conference (SVI2025), Bydgoszcz, Polska, 1-2.12.2025 referat i panele: 
    1. Decoding Relion in Open-World Video Games: A Methodological Proposition
    2. Udział w panelu dyskusyjnym: Bringing Theory and Practice Together
    3. Udział w panelu dyskusyjnym: Games in Military Training
  • Festiwal Indyków 3.0 czyli Trzecia Niezależna Konferencja Twórców Gier w Bydgoszczy, Bydgoszcz, Polska, 1-2.12.2025 – członek jury w konkursie studenckim pt. 5 Minute Killer Talk
  • Międzynarodowa Konferencja Naukowa Future and Reality of Gaming, Donau Universitaet, University for Continuing Education Krems, Wiedeń, 11-12.10.2025 – 2 referaty:

    1. Winning a Rigged Game: Organizational Culture and the Success of ‘Golem UKW’ in the EDU ESPORTS Academic League;
    2. Achievement motivation, Physical Self-Concept, and Competitive Anxiety in Esports – A Pilot Study
  • Nordic DiGRA, University of Turku, 26-28.05.2025 – referat The Polish audio game industry: a study on the mainstream relevance of audio games

  • Forgotten, Misplaced, Marginalized: Speculations We Don't See, Uniwersytet Warszawski, 8-10.05.2025 – referat Kurt Vonnegut’s Forgotten Impact on Game Design

  • 5th International Conference „Media in America”, Centre For American Studies, 27-28.03.2025 – referat Breaking Linguistic Borders in Indigenous Video Games

2024

  • 3rd international Conference of Video Game Studies, University of Novi Sad, 17-18.12.2024 – referat Machine Learning in Tailored Gameplay Design: the AWSG Engine

  • Międzynarodowa konferencja naukowa „Więcej niż gra… Medialne, społeczne i ekonomiczne wymiary sportu tradycyjnego i elektronicznego”, Uniwersytet Bielsko-Bialski, 15.11.2024 – referat E-sport i e-sportowcy w percepcji polskiej stand-up comedy

  • XIX Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Edukacja XXI wieku”, Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa, Zakopane, 23-25.10.2024 – referat Teatralne gry fabularne w dydaktyce bezpieczeństwa międzynarodowego

  • XX Międzynarodowa Konferencja Naukowa Polskiego Towarzystwa Badania Gier „Gry wobec czasów kryzysu”, UAM, Poznań, 18-20.10.2024 – referat Wojny religijne w polskich grach z elementami RPG

  • Międzynarodowa Konferencja Naukowa Future and Reality of Gaming, Donau Universitaet, University for Continuing Education Krems, Wiedeń, 11-13.10.2024 – referat Convincing the Convinced - games with a message of ecology and identity. Space Gliders case study

  • VII Międzynarodowy Kongres Religioznawczy, Gdynia, 19-21.06.2024 – referat Obraz wojen religijnych w komputerowych grach z elementami RPG

2023

  • Społeczeństwo obywatelskie i jego transformacje. Edukacja – polityka – etyka, AMW, Gdynia, 21-22.09.2023 – referat Larpy jako narzędzie edukacji obywatelskiej w Polsce

2021

  • Kulturotwórcza funkcja gier. Gry z historią i dziedzictwem, Poznań, 20-21.11.2021 – 2 referaty:

    1. HashUp – zdecentralizowana dystrybucja oprogramowania. Cyfrowe kartridże
    2. Wątki historyczne w grach hybrydowych

2019

  • Kulturotwórcza Rola Gier, Poznań, 16–17.11.2019 – raport #AgainNeverAgain

  • Remembrance, Trauma Transmission & Experiential Learning, Turku, 27.05.2019 – referat Shared Histories in Global Classroom: Experientiality in Video Games and Interactive Online Teaching

  • The Future of Media, Mediatization, Journalism and Communication, Bydgoszcz, 7.05.2019 – referat Potential of Videogames in Teaching Transmission of Historical Traumas: A Case Study

2015

  • Oblicza Fantastyki, Bydgoszcz, 8-10.10.2015 – 3 referaty:

    1. Fantasy jako gatunek literacki w nauczaniu projektowania larpów
    2. Larpy jako metoda nauczania historii w szkołach ponadpodstawowych
    3. Wątki fantastyczne a spójność psychologiczna bohaterów chamberlarpów przez pryzmat kart postaci

2013

  • Kulturotwórcza funkcja gier, Poznań, 16-17.11.2013 – referat Efekt bleed w LARP – nowe spojrzenia, nowe perspektywy

2011

  • VI Międzynarodowa Sesja Naukowa Dziejów Ludów Morza Bałtyckiego „Barbarzyńcy u bram”, sierpień 2011 – referat Piractwo morskie jako przejaw współczesnego barbarzyństwa


OGÓLNOPOLSKIE

2025

  • II Ogólnopolski Kongres Groznawstwa, AGH Kraków, 12-14.11.2025 – referat Badanie struktur misji w grach RPG – propozycja narzędzia

  • Organizator seminarium naukowego „Gry w działaniu społecznym”, Bydgoszcz, UKW, 30.05.2025

2024

  • Festiwal Indyków 2.0 czyli Trzecia Niezależna Konferencja Twórców Gier w Bydgoszczy, Bydgoszcz, Polska, 30.11.2024 – referat i warsztaty:
    1. O przekonywaniu prekonanych, czyli dlaczego gry z przesłaniem ekologicznym nie działają?
    2. Warsztaty: O projektowaniu gier dla sił zbrojnych
  • Gry Wideo. Media – komunikacja – rozrywka, UJK Kielce, 15.11.2024 – referat Dzieci mnie biją – portret gracza w polskim stand-upie

  • I Ogólnopolski Kongres Groznawstwa, Uniwersytet Śląski, 7–8.11.2024 – referat Prezentacja bydgoskiego ośrodka groznawstwa

  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Zrozumieć naukę”, VIII Edycja, Fundacja Promovendi, 21.09.2024 – referat Use of Machine Learning in the Design of Systems Generating Personalized RPG – AWSG Case Study

  • Konferencja Nauka Okiem Młodego Naukowca, Promovendi, 08.06.2024 – referat Artificial Intelligence in Computer Games’ Story Personalisation. AWSG Case Study

  • Dni Medialne UKSW – Fenomen Gier Cyfrowych, 9-10.04.2024, Warszawa – referat Kubek bezpieczeństwa. O kawie w polskich grach cyfrowych

2023

  • Rewolucja cyfrowa i sztuczna inteligencja jako wyzwania dla współczesnych społeczeństw, Uniwersytet Bielsko-Bialski, 17.11.2023 – referat Sztuczna inteligencja a fabuły w grach komputerowych
  • Społeczeństwo obywatelskie i jego transformacje. Edukacja – polityka – etyka, AMW Gdynia, 21-22.09.2023 – referat Larpy jako narzędzie edukacji obywatelskiej w Polsce

2021

  • Kulturotwórcza funkcja gier. Gry z historią i dziedzictwem, Poznań, 20-21.11.2021 – 2 referaty:

    1. HashUp – zdecentralizowana dystrybucja oprogramowania. Cyfrowe kartridże
    2. Wątki historyczne w grach hybrydowych
  • GRY WIDEO – MEDIA, KOMUNIKACJA, ROZRYWKA, UJK Kielce, 4.11.2021 – referat Joy-stick. Wątki gamingowe w polskim stand-upie

2019

  • IV Ogólnopolskie Seminarium Młodych Medioznawców i Komunikologów, UKW, Bydgoszcz, XII 2019 – referat Typologia gier szkoleniowych dla sił zbrojnych

2015

  • Kulturotwórcza funkcja gier, Poznań, XI 2015 – referat Gamifikacja w mediacjach gospodarczych w Polsce

  • II Międzynarodowy Kongres Azjatycki, Toruń, 21-22.05.2015 – referat Dylematy polityki zagranicznej Malezji