mgr Chmielewski KrzysztofPublikacje
2025
Chmielewski, K. (2025). Recenzja książki The rule book: The building blocks of games Jaakko Stenros'a i Markus'a Montola. MIT Press, Cambridge, 1(21), s. 45-47.
Chmielewski, K., & Dolidze, D. (2025). Demony wojny: portret rosyjskiej inwazji na Ukrainę w ukraińskich grach komputerowych i jego globalna recepcja. [w:] P. Kusiak & Ł. Wyszyński (red.), "Rosyjska inwazja na Ukrainę i zmiana porządku międzynarodowego". Wydawnictwo AMW, s. 169-180.
Chmielewski, K. (2025). Motyw zła ontycznego i moralnego w polskich narracyjnych grach fabularnych I i II generacji. Przegląd Religioznawczy, nr 2, s. 57-75.
Chmielewski, K. (2025). Wizerunek gracza w polskim stand-upie. Media i Społeczeństwo, T. 22, nr 1.
Chmielewski, K. (2025). Kubek bezpieczeństwa. O kawie w polskich grach komputerowych. Kultura – Media – Teologia, T. 61, nr 1, s. 113-123.
Chmielewski, K. (2025). Teatralne gry fabularne jako narzędzie edukacji obywatelskiej w Polsce. [w:] "Colloquium". Akademia Marynarki Wojennej, T. 17, nr 3.
2024
Chmielewski, K. (2024). Sztuczna inteligencja we współczesnych grach planszowych. Alcumena. Pismo Interdyscyplinarne, 20(4), 19-34.
Chmielewski, K. (2024). Sztuczna inteligencja we współczesnych grach cyfrowych – wprowadzenie do zagadnienia. Alcumena. Pismo Interdyscyplinarne, 3(19), s. 33-52.
Marak, K., Markocki, M., Chmielewski, K., & Brzostek, D. (2024). The problematic space between art, ambition, and gameplay: The Medium and the issues concerning difficult subject matter and gameplay in games. F1000Research, 12, Article 784.
Majewski, J., & Chmielewski, K. (2024). Brewing happiness – design aspects of coffee representation in cozy games. Replay. The Polish Journal of Game Studies, 1(12), s. 55-71.
Siuda, P., Majewski, J., & Chmielewski, K. (2024). Introduction: Gamers and Gaming in the Strangest of Times. [w:] P. Siuda, J. Majewski, & K. Chmielewski (red.), "Gaming and Gamers in Times of Pandemic". Bloomsbury Publishing, s. 1-14.
2023
Chmielewski, K., & Poczęty-Błażewicz, J. (2023). Motywy historyczne w polskich dedukcyjnych grach hybrydowych. Alcumena. Pismo Interdyscyplinarne, 3(15), s. 281-297.
Chmielewski, K. (2023). Teatralne gry fabularne w nauczaniu szkolnym w Polsce: wprowadzenie do zagadnienia. Alcumena. Pismo Interdyscyplinarne, 4(16), 195-211.
2020
Chmielewski, K., & Tymińska, M. (2020). „Turlaj kostką dla służby zdrowia”, czyli akcja RPGdlaLekarzy jako przejaw aktywizmu fanowskiego. [w:] P. Siuda & M. Pluta (red.), "Internet, zdrowie i choroba – powiązania społeczne, kulturowe i edukacyjne". Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, w. T. 2, s. 154-171.
Mochocki, M., Chmielewski, K., & Schreiber, P. (2020). UKW Input / Poland. [w:] G. Çatak (red.), "Game Highed. Output 1: Initial Research & Analysis Report". Bahçeşehir University, s. 198-242.
2019
Chmielewski, K. (2019). Larpy w nauczaniu zarządzania konfliktem na przykładzie scenariuszy „Kryzys kubański” i „All the President’s zombies”. [w:] V. Tanaś & W. Welskop (red.), "Mass media we współczesnym świecie". Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, s. 247-256.
2018
Balzac, S., Kotryová, L., Kot, Y. I., Chmielewski, K., & Branc, B. (2018). Case studies of business edu-larps. [w:] M. Mochocki (red.), "Imagine this: The transformative power of edu-larp in corporate training & assessment". Rollespilsakademiet, s. 106-147.
2017
Chmielewski, K. (2017). Elementy grywalizacji w mediacjach gospodarczych – studium przypadku. Homo Ludens, 1, 27-43.
2016
Chmielewski, K. (2016). Bezzałogowe statki powietrzne w polityce bezpieczeństwa obszarów morskich. [w:] M. Grzybowski (red.), "Polityka morska". Akademia Morska, s. 181-194.
2012
Chmielewski, K. (2012). LARP: myśli i szkice. Gdański Klub Fantastyki.
Chmielewski, K. (2012). Determinanty polityki bezpieczeństwa Malezji. [w:] J. Marszałek-Kawa & R. Gawłowski (red.), "Ewolucja azjatyckiej polityki bezpieczeństwa". Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 211-228.