dr Karwasz MałgorzataUdział w konferencjach naukowych

dr Karwasz MałgorzataUdział w konferencjach naukowych

Seminarium: Zdolności uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum (25.11.2009, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)

 Seminarium: Kultura szkoły - perspektywy sukcesu szkoły: w poszukiwaniu kategorii, próby badań, (07.12.2009, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie)

 Seminarium Bolońskie: Uczelnia spełniająca oczekiwania studenta XXI wieku, czyli nowe wyzwania Procesu Bolońskiego (12.01.2010, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)

 Istota kultury szkoły jako miejsca nauczania i oddziaływań wychowawczych (11-12.06.2010, AGH w Krakowie)

 konferencja inaugurującej Rok Odkrywania Talentów (20.11.2010, Bydgoszcz)

 Nauczyciel i uczeń w kulturze uczenia się (20-21.05.2011, I LO, Bydgoszcz)

8 X 2015 konferencja Wokół dziecka i rodziny – możliwości wsparcia z okazji 40-lecia PPP nr 2 w Bydgoszczy

 9 XII 2015 seminarium Apple Accessibility Sum-mit – Techniczne ułatwienia dostępu do edukacji (Warszawa)

 11 XII 2015 seminarium Naukowe spojrzenia na rozwijanie operacji intelektualnych w mózgu w procesie edukacji (Poznań, UAM)

  23 V 2016 debata Uczeń trudny czy wymagający? (UKW, Bydgoszcz)

 31 V 2016 seminarium (Nie)rzeczywisty świat, czyli… nastolatek pod wpływem alkoholu (PPP nr 2, Bydgoszcz)

20-21 X 2015 Koncepcja nauczania rozwijającego według teorii Lwa S. Wygotskiego we wczesnej edukacji dziecka – podsumowanie projektu Akademickie Centrum Kreatywności  nr projektu 7/POIG/ACK/2014, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

  • referat pt. Myślenie i uczenie się dzieci w obszarze artystycznym
  • referat, wygłoszony wspólnie z dr Ewą Lemańską-Lewandowską, dr Joanną Szymczak,  mgr Gorettą Siadak i mgr. Adamem Mroczkowskim, pt. Trudności w realizacji założeń nauczania rozwijającego i wdrażania zadań rozwojowo-dydaktycznych
  • referat, wygłoszony wspólnie z dr Joanną Szymczak, mgr Gorettą Siadak i mgr. Adamem Mroczkowskim, pt. Feedback i jego rola w tworzeniu krytycznej przestrzeni i warunków dla prowadzenia konwersacji ułatwiającej studentom i nauczycielom rozumienie własnej praktyki edukacyjnej
  • warsztat Budowanie rusztowania dla myślenia i uczenia się dzieci z trudnościami w uczeniu się

17-21 X 2016 organizacja i udział w Short-term joint Staff training event NARRATIVE ENVIRONMENTS FOR PLAY AND LEARNING INTERNATIONAL MEETING

            Organizator: ERASMUS+ PROGRAMME NARRATIVE ENVIRONMENTS FOR PLAY AND LEARNING (NEPL) NO. 2015-1-LT01-KA201-013443 (team from Poland/ Kazimierz Wielki University)

            Miejsce: Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz/ Poland

            Forma uczestnictwa: organizator i aktywny uczestnik (członek zespołu partnerskiego UKW)

  • prowadzenie sesji: Parents’ reflections about changes observed in the behaviour of children participating in the project
  • referat Untypical children in a narrative play

7 IV 2016 organizacja i udział w seminarium naukowym Kultury organizacyjne w szkole – zespoły nauczycielskie oraz dyrektorzy szkół jako liderzy zmiany edukacyjnej

Miejsce: Biblioteka UKW w Bydgoszczy 

  • referat wraz z prof. Ewą Filipiak Kultury organizacyjne w szkole – dlaczego warto mówić o kulturze organizacyjnej szkoły w kontekście zmiany edukacyjnej
  • referat Co wiemy o kulturze organizacyjnej zespołów nauczycielskich i dyrektorów szkół z województwa kujawsko – pomorskiego
  • moderator w dyskusji wraz z prof. Ewą Filipiak i prof. Beatą Przyborowską

29 V 2017 współorganizowanie seminarium naukowego Organizacja narracyjnego środowiska zabawy i uczenia się według koncepcji Lwa S. Wygotskiego

Organizator: Katedra Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji UKW w Bydgoszczy

Miejsce: Biblioteka UKW w Bydgoszczy

Forma uczestnictwa: współorganizator (łącznie 5 osób), uczestnik

Zasięg: lokalny  

Liczba reprezentowanych przez referentów ośrodków naukowych: UKW 

 

4 XII 2017  współorganizowanie konferencji Budowanie jakości sieci współpracy i samokształcenia – w kierunku rozwoju kultury szkoły i jej uczestników

  • Referat: Sieć współpracy w kulturze organizacyjnej szkoły – kulturowe determinanty funkcjonowania sieci na poziomie indywidualnym, zespołu, grupy i organizacji.

 

Ukraiński uczeń w polskim systemie edukacji. Jak pomóc nauczycielom tworzyć wielokulturowe środowisko uczenia się?(22.04.2022 r. UKW w Bydgoszczy); Współprowadzenie sesji World Cafe: Doświadczanie edukacji z dziećmi/uczniami z Ukrainy – „tu i teraz”: trudności, dylematy, sposoby radzenia

Kultura Innowacji w Edukacji. Edukacja, która ma znaczenie. Z doświadczeń International School of Bydgoszcz" (16.01.2024); wystąpienie: Bez relacji nie ma innowacji. O znaczeniu komunikacji i wzajemnego zaufania w edukacji, która ma  znaczenie; Współprowadzenie panelu EDUKACJA, KTÓRA MA ZNACZENIE – panel z perspektywy doświadczeń uczniów i nauczycieli ISOB 

Kultura Innowacji w Edukacji. Zmiana edukacyjna, która ma znaczenie. Z doświadczeń Wiosny Edukacji (6.04.2024 r.); Moderowanie sesji Lider i wspierająca kultura organizacyjna a autentyczna zmiana edukacyjna podczas konferencji