dr Spychalska-Stasiak Justyna AgnieszkaPublikacje

dr Spychalska-Stasiak Justyna AgnieszkaPublikacje

 

Stasiak, J. (2006). Międzypokoleniowa transmisja postaw wobec seksualności. [w:] Przegląd Pedagogiczny, nr 1.

Spychalska-Stasiak, J. (2008). O stereotypie kobiecości z perspektywy płci kulturowej. [w:] Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, nr 2.

Spychalska-Stasiak, J. (2008). Recenzja książki Leonarda Saxa (2007) pt. Boys Adrift. The five factors Driving the Groving Epidemic of Unmotivated and Underacheaving Young Men. [w:] Przegląd Pedagogiczny, nr 2.

Grabowska, M., Spychalska-Stasiak, J. (2008). Transmisja międzypokoleniowa postaw wobec seksualności. [w:] Forum Psychologiczne nr 2.

Spychalska-Stasiak, J. (2009). Rodzaj czy płeć kulturowa? Gender w polskich naukach społecznych. [w:] Teraźniejszość – Człowiek –Edukacja, nr 4.

Spychalska-Stasiak, J. (2009). Konstruowanie wiedzy naukowej o fenomenie ludzkiej płci. [w:] Przegląd Pedagogiczny, nr 2.

Spychalska-Stasiak, J., Freund, Ż. (2010). Wielość społecznych oczekiwań wobec złożoności sprawowania roli wychowawcy. Tożsamościowe uwarunkowania wychowawcy. [w:] E. Kubiak-Szymborska (red.). O wychowawcach i wychowaniu. Perspektywa myślenia pedagogicznego. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.

Spychalska-Stasiak, J. (2016). Rodzina i płeć w krzywym zwierciadle tożsamości rodzaju. [w:] Przegląd Pedagogiczny, nr 1.

Spychalska-Stasiak, J. (2017). Na tropie dyskursu traumy w metodologicznej samowiedzy pedagogicznej. Kultura – Społeczeństwo - Edukacja, 2/2017

Ostrowicka, H., Spychalska-Stasiak, J. (2017). Uodpowiedzialnianie akademii – formacje wiedzy
i władza parametryzacji w dyskursie akademickim.
[w:] Nauka i Szkolnictwo Wyższe 1(49).

Ostrowicka, H., Spychalska-Stasiak, J. (2018). Disciplining the Disciplined? Culture of Confession’ in Academic Discourse in Poland [w:] Filosofija/Socjologija 2018, nr 4.

Ostrowicka, H., Spychalska-Stasiak, J., Stankiewicz, Ł., Chomik, D., Falkowski, T., Rzyska, A. (2019). Dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego w Polsce 2011-2014. Warszawa: WN PWN.

Ostrowicka, H., Spychalska-Stasiak, J., Stankiewicz, Ł. (2020). The Dispositif of the University Reform. The Higher Educaion Policy Dosciurse in Poland. London and New York: Routledge.

Spychalska-Stasiak, J. (2020). "Bricolage" in Scientific Research Practice: An Attempt at Grasping the Meaning of the Concept. [w:] Kultura i Edukacja, nr 2(128), s. 113-136.

Spychalska-Stasiak, J., Ostrowicka, H. (2020). Continuity and Change: The Academic Teacher-Student Relationships in the Discourse on the Higher Education Reform in Poland. [w:] Qualitative Report - 2020, Vol. 25, no 13, pp. 31-55.

Ostrowicka, H., Spychalska-Stasiak, J. (2021). From the Editors. Critically with Foucault: Anarchaeology of Education and Public Spaces. [w:] Qualitative Sociology Review - 2021, Vol. 17, iss. 1, pp. 6-11.