dr Gulin WojciechPublikacje
Monografie
Gulin, W. B. (2024). Subiektywny dobrostan w późnej dorosłości. Korelaty temporalne i społeczno-emocjonalne. Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Rozdziały w monografiach
Dąbrowska, A., Gulin, W. B., Malina, A., Łunkiewicz, A., Suwalska-Barancewicz, D. (2021). Wpływ sugestii na wyrażanie opinii na temat reformy systemu edukacji narodowej. W: H. Liberska, A. Malina, D. Suwalska-Barancewicz (red.), Społeczny i indywidualny wymiar odpowiedzialności (s. 200–210). Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Gulin, W. B. (2015). Wspólnota według Alfreda Adlera a funkcjonowanie klasy szkolnej jako zadanie pedagoga nauczania wczesnoszkolnego. W: G. S. Tarasenko (red.), Aktual'ni problemi formuvannâ tvorčoï osobistosti pedagoga v konteksti nastupnosti doškil'noï ta počatkovoï osviti. Zbirnik materialiv Mižnarodnoï naukovo-praktičnoï internet-konferenciï (s. 79–82). TOV "Nilan-LTD".
Artykuły w czasopismach
Gulin, W. B., Oziemblewska, M., Zając-Lamparska, L. (2025). Use of Virtual Reality to Improve Spatial Orientation in Alzheimer's Disease and Mild Cognitive Impairment: A Systematic Review. Current Alzheimer Research, 21, 804–816. https://doi.org/10.2174/0115672050374807250224044204
Gulin, W. B. (2022). Młodzież wobec zagrożeń współczesnego świata – perspektywa psychologiczna. Ateneum Kapłańskie, 179(3), 353–363.
Gulin, W. B. (2021). Skala aktywności osób starszych (SAOS): Konstrukcja i walidacja nowego narzędzia diagnozowania aktywności podejmowanej przez osoby starsze. Ateneum Kapłańskie, 177(2), 352–369.
Gulin, W. B. (2019). Mobbing in the Workplace – Causes and Consequences. 21st Century Pedagogy, 3(1), 14–16. https://doi.org/10.2478/ped21-2019-0002
Gulin, W. B. (2019). Wybrane społeczne uwarunkowania starzenia się i starości w Polsce. Gerontologia Polska, 27(4), 300–306.
Materiały konferencyjne
Gulin, W. B., Ciżkowicz, B. (2025). Profile funkcjonowania w późnej dorosłości. W: 33. Ogólnopolska Konferencja Psychologii Rozwojowej „Wyzwania adaptacyjne i wsparcie rozwoju w cyklu życia”, 16–18 czerwca 2025 r. Książka abstraktów (s. 21). Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Gulin, W. B., Ciżkowicz, B. (2024). Wymiary perspektywy czasowej jako predyktory subiektywnego dobrostanu w późnej dorosłości. W: 32. Ogólnopolska Konferencja Psychologii Rozwojowej „Wspieranie rozwoju – postęp i przemiana”, 6–8 czerwca 2024 r. Książka abstraktów (s. 10). Instytut Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego.
Michalska, P., Gulin, W. B., Oziemblewska, M., Sołtys, M., Szymanik-Kostrzewska, A., Zając-Lamparska, L. (2024). „Jeździć każdy może? Trochę lepiej lub… wcale?!” O potrzebie prowadzenia badań psychologicznych wśród kierowców w okresie późnej dorosłości. W: 32. Ogólnopolska Konferencja Psychologii Rozwojowej „Wspieranie rozwoju – postęp i przemiana”, 6–8 czerwca 2024 r.. Książka abstraktów (s. 13). Instytut Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego.
Gulin, W. B., Ciżkowicz, B. (2024). Mediatory relacji między perspektywą czasową a subiektywnym dobrostanem w późnej dorosłości. W: Konferencja „Starość jak ją widzi psychologia: zmieniający się obraz starości”, 18–19 kwietnia 2024. Księga abstraktów (s. 16). Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Gulin, W. B., Ciżkowicz, B. (2023). Zrównoważona perspektywa czasowa w późnej dorosłości. W: 31. Ogólnopolska Konferencja Psychologii Rozwojowej „Rozwijający się człowiek w świecie nowych i ponadczasowych wyzwań”, 1–3 czerwca 2023 r.. Książka abstraktów (s. 44–45). Wydział Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Gulin, W. B. (2021). Skala aktywności osób starszych: Konstrukcja i walidacja nowego narzędzia diagnozowania aktywności seniorów. W: I. Mołdoch-Mendoń, K. Maciąg (red.), XIII Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa TYGIEL 2021 „Interdyscyplinarność kluczem do rozwoju”, 25–28 marca 2021 r (s. 166). Fundacja na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL.