dr Wójtowicz-Szefler Małgorzata BarbaraŻyciorys naukowy
Wykształcenie:
2003 - Stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie psychologii
Tytuł pracy: „Zależność wyniku testu inteligencji Wechslera od strategii i preferencji poznawczych”
Promotor: Prof. dr hab. Alina Kolańczyk
Recenzenci: Prof. dr hab. Edward Nęcka oraz Prof. dr hab. Czesław Nosal,
Stopień naukowy nadany uchwałą Rady Wydziału Pedagogiki i Psychologii Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego (obecnie Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy) z dnia 10.czerwca 2003 roku.
1994 - Tytuł magistra psychologii
Temat pracy: „Intuicja jako element warsztatu psychologa”.
Promotor: Prof. dr hab. Teresa Rzepa
Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, nr dyplomu: 5702 z dnia 23.czerwca 1994 roku.
1989 - Tytuł pielęgniarki dyplomowanej, ukończone 5-letnie Liceum Medyczno-Pielęgniarskie w Bydgoszczy
Wykształcenie podyplomowe:
2019 - Podyplomowe studia „Integracja sensoryczna SI”, Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy, nr świadectwa 121/2019/B z dnia 2.kwietnia 2019 r.
2016 - Podyplomowe studia „Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wczesna interwencja z wykorzystaniem metod neuropsychologicznych”, Centrum Kształcenia Podyplomowego i Ustawicznego KPSW w Bydgoszczy, nr świadectwa 5632 z dnia 2.lipca 2016 r.
Kursy i szkolenia:
|
1994 |
Kurs: „Use Your Head (Rusz głową)” - uprawniający do prowadzenia zajęć wspomagających skuteczność metod uczenia się opartych na metodzie T.Buzana, Ośrodek Doradztwa Kształcenia i Rozwoju Vigor, Poznań |
|
1997 |
Kurs „Animator Twórczości”, Fundacja na rzecz rozwoju Inspirator, Bydgoszcz |
|
2006 |
Szkolenie: „Stosowanie i interpretacja Skali Inteligencji WAIS-R (PL), Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa |
|
2007 |
Szkolenie: „Stosowanie i interpretacja Dziecięcej Skali Rozwojowej” - Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa |
|
2010 |
Szkolenie: „Założenia i zastosowanie metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne”, Instytut Psychologii UKW Bydgoszcz. |
|
2011 |
Warsztat: „Metoda Kinezyterapii Edukacyjnej P.iG. Dennison Gimnastyka Mózgu I i II stopień”, Europejskie Centrum Biznesu i Szkoleń. Poradnictwo Psychologiczne (ECBS), Bydgoszcz |
|
2011 |
Szkolenie: „Skala Oceny Zachowań Noworodka NBAS”, T.Brazeltona, Warszawa |
|
2012 |
Szkolenie: „Techniki wspierające rozwój dziecka od 2 roku życia (Metoda malowania dziesięcioma palcami R.Show oraz Techniki Relaksacyjne wg Jacobsona), Instytut Psychologii UKW, Bydgoszcz |
|
2012 |
Warsztat: „Rybki, Ryby, Wieloryby – poznaj świat swojego dziecka”, Akademia Zabawy i Rozwoju Octopus, Gdańsk Szadułki |
|
2013 |
Szkolenie: „Diagnostyka i postępowanie terapeutyczne w zakresie wybranych zaburzeń wieku rozwojowego”, Pracownia Pomocy Psychologicznej dla Dzieci, Młodzieży i Rodzin, Sopot |
|
2014 |
Szkolenie: „Diagnoza kompetencji komunikacyjnych dzieci klas 1-3”, IBE, Warszawa |
|
2014 |
Szkolenie: „Diagnoza i terapia zaburzeń rozwojowych u dzieci”, PTPR Sopot |
|
2014 |
Szkolenie: „Stosowanie i interpretacja Skali Inteligencji i Rozwoju IDS”, Pracownia Testów PTP, Warszawa |
|
2014 |
Szkolenie: „Diagnoza umiejętności na starcie szkolnym 6 latków”, IBE, Warszawa |
|
2014 |
Warsztat: „Skala Inteligencji i Rozwoju IDS-P dla dzieci 3-5 letnich”, Zjazd Naukowy PTP w Bydgoszczy |
|
2014-2015 |
Szkolenie: Stosowanie narzędzi TUNSS i TPR w ramach Ogólnopolskiego badania Pierwszoklasista 2014, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa |
|
2015 |
Szkolenie: „Wspomaganie więzi fizycznej i uczuciowej przez masaż”, KPSW, Bydgoszcz |
|
2015 |
Warsztat: Badanie metalizacji za pomocą wywiadu AAI (ang. Adult Attachment Interview) i Skali Funkcjonowania Refleksyjnego (SSR), Instytut Psychologii UKW, Bydgoszcz |
|
2015 |
Kurs: „Video-feedback Interwention to promote Positive Parenting and Sensitive Discipline, VIPP-SD”, Center of Child and Family Studies, Leiden University oraz Instytut Psychologii UKW Bydgoszcz-Holandia |
|
2016 |
Szkolenie certyfikujace: „Video-feedback Interwention to promote Positive Parenting and Sensitive Discipline, VIPP-SD”, Center of Child and Family Studies, Leiden University, Holandia, certyfikat uprawniający do stosowania programu w praktyce terapeutyczno-interwencyjnej i w badaniach naukowych |
|
2016 |
Warsztat: „Wspomaganie rozwoju dziecka metodami Integracji Sensorycznej”, Centrum Kształcenia Podyplomowego i Ustawicznego KPSW w Bydgoszczy |
|
2016 |
Szkolenie: „Stosowanie i interpretacja Zestawu Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu ASRS”, Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa |
|
2016 |
Warsztat: „Pomiar Przywiązania – metody ilościowe i jakościowe”, Polski Odział Towarzystwa Badań nad Emocjami i Przywiązaniem SEAS Polska, Instytut Psychologii UKW, Bydgoszcz |
|
2016 |
Szkolenie: „Stosowanie i interpretacja Międzynarodowej Wykonaniowej Skali Leitera -3”, Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa |
|
2017 |
Szkolenie: „Stosowanie i interpretacja Skali Inteligencji Stanford-Binet 5”, Pracowania Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych, Gdańsk (uprawnienia do realizacji zadań diagnostycznych i prowadzenia zajęć dydaktycznych) |
|
2017 |
Szkolenie z zakresu metody projekcyjne Coffy Test, Polski Odział Towarzystwa Badań nad Emocjami i Przywiązaniem SEAS Polska, Bydgoszcz |
|
2017 |
Szkolenie: „Opracowanie instrumentów do prowadzenia diagnozy psychologiczno-Pedagogicznej”, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa |
|
2017 |
Szkolenie: „Zastosowanie Nowoczesnych Metod Interdyscyplinarnej Terapii Dzieci i Młodzieży z Niepełnosprawnością”, Centrum Kompetencji Forum Media Polska, Poznań |
|
2017 |
Szkolenie: „Diagnozowanie małych dzieci ze spektrum autyzmu”, Fundacja Synapsis, Warszawa |
|
2017 |
Szkolenie: „Certyfikowana Akademia Arteterapii – profesjonalne, innowacyjne metody arteterapeutyczne w holistycznej terapii dzieci i dorosłych”, Centrum Kompetencji Forum Media Polska, Poznań |
|
2017-2018 |
Szkolenie: „Certyfikowana Akademia Stymulacji Sensorycznej SI – najlepsze elementy terapii SI” - kompleksowe postępowanie na rzeczywistych pacjentach, Centrum Kompetencji Forum Media Polska, Poznań |
|
2018 |
Szkolenie: „Metoda Carole Sutton”, Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Synapsis, Warszawa |
|
2018 |
Szkolenie: „Emocje i komunikacja w bliskich relacjach w obliczu specyficznych wyzwań cywilizacyjnych”, IV Ogólnopolski Kongres Psychologów i Psychoterapeutów dzieci i dorosłych, Warszawa |
|
2018 |
Kurs: „Holistyczna terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi, Akademia Psychologa”, Forum Media Polska, Poznań |
|
2018 |
Szkolenie przygotowujące do normalizacji Inwentarza Stresu Rodzicielskiego PSI-4, Inwentarza Stresu Rodzicielskiego – Adolescenci SIPA oraz systemu Diagnozy Dzieci i Młodzieży SENA, Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa |
|
2018 |
Szkolenie: „Wczesna interwencja psychologiczna wobec małego dziecka i jego rodziny – problemy kliniczne w pierwszych latach życia dziecka”, Pracownia Pomocy Psychologicznej, Ośrodek Szkoleniowy, Sopot |
|
2019 |
Szkolenie: „Biofeedback, tDCS, Metoda Warnkego w terapii dzieci i dorosłych”, BioMed Neurotechnologie, Bydgoszcz |
|
2019 |
Szkolenie dla celów normalizacyjnych: „Stosowanie Skali Inteligencji Wechslera dla Dzieci - wydanie piąte (WISC-V) oraz Bateria Testów do Badania Funkcji Językowych i Komunikacyjnych dla Dzieci (LCTB-C)”, Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa |
|
2020 |
Szkolenie dla celów normalizacyjnych w ramach projektu: „Opracowanie i upowszechnienie narzędzi diagnostycznych (testów) dla obszaru poznawczego, przeznaczonych dla dzieci i młodzieży, w tym uczniów z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”, Instytut Badań Edukacyjnych IBE oraz SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Warszawa |
|
2020 |
Szkolenie: „Zaburzenia emocjonalne dzieci i młodzieży. Jak pracować z lękiem, stresem oraz trudnymi emocjami u dziecka i nastolatka. Forum Media Polska i Wydawnictwo Psychologia w praktyce. |
|
2020 |
Praktyczny kurs on-line: „Dziecko w kryzysie psychicznym - terapia przy zaburzeniach lękowych. Wydawnictwo Charaktery i Głos Pedagogiczny. |
|
2020 |
Praktyczny kurs on-line: „Sztuka dobrego życia - jak być sobą w domu i w pracy, Wydawnictwo Charaktery |
|
2020 |
Warsztat naukowy: „Ocena funkcjonalna dzieci, młodzieży i dorosłych z NI - przegląd narzędzi diagnostycznych”, Fundacja na rzecz rozwoju Inspirator |
|
2020 |
Webinarium: „Aktywności wspierające potencjał twórczy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”, Fundacja Famiga |
|
2021 |
Webinarium: „Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne w pracy z grupą”, Fundacja Famiga |
|
2021 |
Szkolenie: "W jaki sposób obserwować dziecko, aby nie przeoczyć zaburzeń przetwarzanie sensorycznego i jak wspierać bazowe układy sensoryczne", Oświata - Grupa Wydawnicza |
|
2021 |
Cykl szkoleń w ramach konferencji "Akademia e-Learningu", Centrum e-Edukacji |
|
2021 |
Szkolenie: „Rozwijanie teorii umysłu”, Fundacja Pomoce.TUS.pl |
|
2021 |
Cykl szkoleń w ramach konferencji szkoleniowej: "Akcja-relacja. Wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci i młodzieży”, NPDP Studio Psychologiczne |
|
2021 |
Szkolenie online: „Praca z dzieckiem nieśmiałym”, Pomoce.TUS.pl |
|
2021 |
Szkolenie z zakresu niepełnosprawności narządu słuchu i mowy, Projekt „Uniwersytet Równych Szans” realizowany przez UKW w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 |
|
2021 |
Szkolenie z zakresu niepełnosprawności narządu ruchu, Projekt „Uniwersytet Równych Szans” realizowany przez UKW w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 |
|
2021 |
Szkolenie z zakresu zaburzeń psychicznych i spektrum autyzmu, Projekt „Uniwersytet Równych Szans” realizowany przez UKW w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 |
|
2021 |
Szkolenie z zakresu niepełnosprawności narządu wzroku, Projekt „Uniwersytet Równych Szans” realizowany przez UKW w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 |
|
2021 |
Szkolenie kompetencji ogólnych: „Niezbędnik oligofrenopedagogika – Jak pracować z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie”, Biuro Prawne Adam Walas, Skierniewice |
|
2021 |
Szkolenie online: „Praca nad normami społecznymi”, Fundacja Pomoce.TUS.pl |
|
2021 |
Webinarium: „Nieśmiałe dziecko w grupie - przyczyny, integracja i aktywizacja”, Fundacja Famiga |
|
2021 |
Webinarium: „Aktywności wspierające potencjał twórczy dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym”, Fundacja Famiga |
|
2021 |
Webinarium: „Metoda Dobrego Startu w pracy z dzieckiem”, Fundacja Famiga |
|
2021 |
Webinarium: „Nadpobudliwe dziecko w grupie - przyczyny i postępowanie”, Fundacja Famiga |
|
2021 |
Webinarium: „Trening Umiejętności Społecznych. Sposoby na integrację grupy - zabawy i ćwiczenia”, Fundacja Famiga |
|
2021 |
Webinarium: „Wysoko wrażliwe dziecko w grupie - wskazówki do pracy i propozycje zabaw”, Fundacja Famiga |
|
2021 |
Webinarium: „Trudne zachowania w grupie - działania socjoterapeutyczne dla dzieci”, Fundacja Famiga |
|
2021 |
Webinarium: „Nieśmiałe dziecko w grupie - przyczyny, integracja i aktywizacja”, Fundacja Famiga |
|
2021 |
Szkolenie: „Kwestionariusze, testy, narzędzia, obserwacja w spektrum autyzmu”, MIP International, Katowice |
|
2022 |
Kurs certyfikujący: 64 - godzinny kursu certyfikujący Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense, Kraków (certyfikat tutora) |
|
2022 |
Szkolenie z zakresu obsługi systemu ACX:platformy Alfa, Gamma, Sigma oraz stacja terapeuty, PHU Technomex |
|
2023 |
Webinarium: „Wysoko wrażliwe dziecko w grupie przedszkolnej i szkolnej”, Fundacja Famiga |
|
2023 |
Szkolenie: „Dysforia płciowa wśród dzieci i młodzieży”, Centrum Psychoterapii Przystań, Bydgoszcz |
|
2024 |
Warsztat: „Od stresu do spokoju. Jak poradzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym”, Uniwersytet WSB Merito, Bydgoszcz |
|
2024 |
Szkolenie: „Warsztat AI dla dydaktyków - projektowanie praktycznych zajeć”, Uniwersytet WSB Merito, Bydgoszcz |
|
2025 |
Szkolenie online: “Trener neuroróżnorodności”, Accredited: Trainnig Provider IPHM |
|
2025 |
Szkolenie: „Zerwane więzi i teoria przywiązania”, Warszawa: Polski Instytut Traumy i Centrum Psychologiczne Item |
|
2025 |
Szkolenie: „Zrozumieć dziecko z FASD”, Warszawa: Centrum Psychologiczne Item |
|
2025 |
Webinarium online: „Sygnały sensoryczne dziecka, Skuteczne rozpoznawanie zachowań i strategie wsparcia”, Fundacja Famiga |