Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ma nowego kanclerza. Funkcję obejmie Monika Matowska

Monika Matowska, zdjęcie portretowe uśmiechniętej kobiety w okularach na granatowym tle
Monika Matowska

Monika Matowska została kanclerką Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Po uzyskaniu rekomendacji komisji konkursowej, a także pozytywnej opinii Senatu UKW, rektor uczelni - prof. dr hab. Bernard Mendlik podjął decyzję o wyborze Moniki Matowskiej na to stanowisko. Nowa kanclerka pokieruje uniwersytecką administracją od 3 lutego. 

Monika Matowska ma doświadczenie w zarządzaniu jednostkami z wielomilionowym budżetem. Od blisko dwudziestu lat pracuje w samorządzie. W tym czasie jej działalność była związana z kierowaniem zespołem, realizacją inicjatyw w zakresie ustawodawstwa oraz prawa miejscowego, a także projektów budżetowych i strategicznych. Monika Matowska posiada umiejętność planowania wydatków w perspektywie rocznej oraz wieloletniej, potrafi zaplanować przebieg i realizację inwestycji, a także zna możliwości pozyskiwania funduszy unijnych. Jako przewodnicząca Rady Miasta zdobyła doświadczenie w zarządzaniu dużą strukturą administracji publicznej, pracowała nad strategią rozwoju miasta, a także zajmowała się organizacją codziennej pracy rady. Prowadziła agencję marketingową, była dyrektorką biura poselskiego, odbywała staż w Dziale Marketingu PESA S.A. Pracowała również w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie - RZGW w Bydgoszczy jako główna specjalistka ds. Komunikacji i Edukacji Wodnej. Monika Matowska jest absolwentką Socjologii na UMK w Toruniu, studiowała Dziennikarstwo i Komunikację Społeczną na Uniwersytetcie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Kończyła również HR Rekrutację i Selekcję na Akademii Leona Koźmińskiego, a także Szkołę Liderstwa Politycznego.

O swojej pracy mówi tak:
- Droga zawodowa sama w sobie może być celem, wszystko zależy od tego jak jest definiowana. Dla mnie to możliwość odkrywania potencjału zespołu i firmy, okazja do optymalizacji działań i wdrożenia rozwiązań komunikacyjnych, które przyczynią się do sukcesu organizacji.