Tajniki projektowania gier. Studenci UKW inspirują młodych twórców
Tworzenie gier to sztuka łącząca kreatywność, technologię i psychologię. Studenci Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy z Koła Naukowego Twórców Gier GameDec postanowili podzielić się swoją pasją i wiedzą, prowadząc cykl warsztatów w bydgoskich liceach.
Studenci UKW z Koła Naukowego Twórców Gier GameDec: Paweł Stachowiak, Dominik Juchimiuk, Aleksandra Kąkolewska i Maksymilian Gaczkowski wprowadzają młodych pasjonatów w fascynujący świat game designu, odkrywając przed nimi tajniki branży gier komputerowych.
Prezentacja „Warsztat Projektowania Gier” powstała w oparciu o teorię Jesse’go Schell’a, opisaną w książce „The Art of Game Design: A Book of Lenses” i omawia kluczowe aspekty projektowania gier, w tym tetradę elementarną składającą się z elementów, takich jak:
- estetyka – obejmuje m.in. język kształtów, palety kolorów i rodzaje
styli graficznych, - mechanika – dotyczy flow, systemów nagród oraz tematu symetrii i
asymetrii w grach, - narracja – opisuje retorykę proceduralną, wyróżnia narracje osadzoną
(kontrolowaną przez twórców) i emergentną (tworzoną przez interakcję
gracza z grą) oraz wyjaśnia zagadnienie dysonansu i harmonii
ludonarracyjnych, - technologia – omawia metodologię, narzędzia pracy i platformy dystrybucji.
Uczestnicy nie tylko słuchają teorii, ale także biorą udział w praktycznych ćwiczeniach, gdzie mogą spróbować swoich sił w projektowaniu własnych koncepcji gier. Dodatkowo studenci UKW prezentują ofertę edukacyjną kierunku Badanie i projektowanie gier, który otwiera drzwi do kariery w dynamicznie rozwijającej się branży gamedev.
Warsztaty cieszą się dużym zainteresowaniem, a uczestnicy wychodzą z nich pełni inspiracji i nowej wiedzy. Dotychczasowe spotkania odbyły się w VIII LO oraz II LO w Bydgoszczy, a kolejne edycje już w planach!
Czy przyszłość game designu rodzi się właśnie tutaj? Wszystko na to wskazuje!






